Să trăiască jupânul Google!

Mulţi ani trăiască jupânul Google, că fără el cred că nu m-aş fi prins în-vecii-vecilor-amin ce dracu-nseamnă slash aitch. Dar aşa am aflat că e constanta lui Dirac, sau constanta lui Plank redusă, probabil pre limba noastră h-barat.

Uite de-asta mă-ntreb, uneori: Oare cititorii americani (sau, mă rog, de limbă engleză) sunt atât de bine şcoliţi în toate domeniile, au o cultură generală atât de vastă încât notele explicative sunt de prisos în romanele lor?

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.
Acest articol a fost publicat în despre lume şi viaţă :P, lumea cărţilor, nemulţumiri, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Să trăiască jupânul Google!

  1. Minnie zice:

    Vai Vero nu ai auzit de americani? Stiu tabla înmultirii de la nastere! Pacat ca se prostesc în decursul vietii! La ei e învers, sa traiti!

    Apreciază

    • Vero zice:

      Cam aşa aveam şi eu impresia, de-aia lipsa notelor explicative mă miră. Eu le adaug, în traduceri, pentru românii noştri, ori de câte ori cred că e vorba de ceva care nu e musai cunoscut de toată lumea. Fiindcă mie personal, când citesc, îmi place să găsesc explicaţii pentru termeni şi aluzii care altminteri ar fi de neînţeles.

      Apreciază

  2. almanahe zice:

    ţara tuturor posibilităţilor, deh! ce, crezi că o constantă le-ar dărâma?! 😆

    Apreciază

  3. Constanta Planck (notată cu h) este o constantă fizică folosită pentru a descrie dimensiunile cuantelor . Joacă un rol central în teoria mecanicii cuantice , și își trage numele de la Max Planck , unul din fondatorii teoriei cuantice. O cantitate strâns legată de aceasta este constanta Planck redusă (cunoscută și sub numele de Constanta lui Dirac și notată cu ħ, pronunțat „h-bar”). Constanta Planck se folosește și la măsurarea energiei emise de fotoni , ca în ecuația E=h, unde E este energia, h este constanta lui Planck, iar este frecvența.

    Apreciază

  4. Zamfir POP zice:

    America este ţara tuturor … posibilităţilor!

    Apreciază

  5. Ioana K-man zice:

    Pai pentru astfel de neintelegeri, tot americanii au inventat si Google, nu? Sau Google nu a fost inventat de americani? Cred ca mai bine voi cauta pe Google aceasta informatie 😀

    Apreciază

    • Vero zice:

      De acord, dar mie mi se pare aiurea să las cartea din mână şi să m-apuc să caut cu Google. E mai comod să am toate informaţiile sub nas. Plus că poate citesc undeva de unde nu-l pot accesa pe jupânul atotştiutor 🙂

      Apreciază

  6. Pingback: Despre nervi, revenire şi BEAUTIFUL CREATURES « Shauki

  7. Pingback: Zacusca REŢETE CULINARE

  8. Zina zice:

    Absolut de acord ! Și mie îmi place să găsesc în carte note de subsol care să-mi explice una, alta, nu să caut explicațiile prin enciclopedii sau pe Google. Mai găsesc necesare și articolele introductive, precum și notele bibliografice. De asta mi-a plăcut noua colecție ”Biblioteca pentru toți” scoasă de jurnalul Național. Plus coperțile cu ilustrații înfățișând picturi românești cu valoare recunoscută. Un adevărat act cultural.

    Apreciază

  9. Pingback: HAPPY WEEKEND! – Ediția 27- « Mirela Pete. Blog

  10. Mirela zice:

    A, păi dacă e constanta lui Dirac, sau constanta lui Plank redusă, probabil pre limba noastră h-barat, nu mai am nicio taină!
    Banc
    ”Soțul: Dragă, nu găsesc telecomanda…
    Soția: Caut-o pe Google!”
    Happy weekend, dragă Vero! Pupăm Grișkuțul, miau!

    Apreciază

  11. Pingback: BLOGOSFERA - Leapșa existențială

  12. Nu stiu pe ce m-a trecut profu de fizica .

    Apreciază

  13. Pingback: Parfumul ochilor căprui sau Audrey și Givenchy « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.