Duzină de cuvinte inventate: Scorburatino

(Amintiri din alt univers, influenţate de ultimul roman tradus)

Ieri m-am întors din capitală. Am terminat cura de dezintoxicare în betealambic. Am ieşit de-acolo simţindu-mă alt om, aşa că n-am făcut drumul pe vitezostradă, ci pe Coloanagrama. E un traseu secretacic, mai lung, dar foarte pitoresc. De sub pavajul sorbituminat răsar, ici şi colo, anoduli. Superbi, dar extrem de prudenţi, aşa că n-ai prea mult timp să-i admiri. Te văd de departe şi fie că se retrag dedesubt, în perenglote, fie se pregătesc cât ai clipi de elevatuire şi îţi planează apoi, graţioşi, deasupra capului. Asta numai până la prima turnataţie. Pe urmă, flora stradală lipseşte aproape cu desăvârşire. Vezi numai rareori câte un salicedru sau câte un portocalandru. Salicedrii cresc pe margine, sunt uşor de ocolit, şi ramurile lor chiar te ajută s-o faci, te ghidează, sunt în stare să-i dea comenzi pilotului automat. Însă portocalandrii sunt chiar pe mijloc şi, dacă văd că te-ndrepţi spre ei cu hotărâre, se disipează şi-ţi deschid portalul către minunatul lor scorburatino, unde poţi să rămâi trei sau patru ore, timp suficient ca să tragi un pui de somn – cu vise fantastice, încântătoare.  Asta, dacă n-ai bocancoră. Eu o am, şi m-am fixat pentru trei zile. De ce m-aş grăbi să mă-ntorc la nevastă, când mai pot sta o vreme aici, visându-mă în braţele tuturor femeilor pe care le-am dorit vreodată? Mai ales acum, când dependenţa de vise nu mai e considerată viciu! Chiar dacă dă de mine poliţia rutieră, n-o să fiu trimis înapoi, în betealambic!

(Însă, în ceea ce priveşte dependenţa de duzina săptămânală de cuvinte, textul legii e încă ambiguu. De aceea vă sfătuiesc să accesaţi acest portal cu prudenţă, apăsând cât mai repede pe linkul ales, ca să nu fiţi cumva prinşi în flagrantiradar. Baftă!!!)

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în elucubraţii și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Duzină de cuvinte inventate: Scorburatino

  1. Dacă dependenţa de vise ar fi viciu, aş sta în betealambic mult şi bine. Nu cred că mi-ar da drumul vreodată de acolo! :))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

