Duzina de cuvinte – Boneta viselor

Odată ce se vede pe capul meu, vechea bonetă a bunicii ademeneşte vise. Le simt venind sub ea mai întâi cu sfială, parcă supunându-se unui îndemn şoptit, până ce se adună toate, inundându-mă cu freamătul lor când îşi flutură aripile, ca nişte păsări coborâtoare din taina înălţimilor abrupte. Dacă e noapte, închid nepăsătoare ochii şi mă las dusă în lumea lor. Dacă e încă zi albă, dacă seara e încă la mare distanţă, ascunsă după un deal de lumină, le poftesc pe ele în lumea mea şi-mi las degetele să le plimbe pe taste, preschimbându-le în cuvinte…

Visele zilei de azi mi-au dăruit – albă acolo unde nu şi-au revărsat cu sfială taina culorii câteva frunze smulse de freamătul toamnei – o bonetă cu panglici late. Şi mi-au spus, cu glas şoptit, sau poate adus, de la mare distanţă, pe aripile nepăsătoare ale acelor păsări fără trup numite vânturi, că e a bunicii. Mi-am pus-o pe cap şi mi s-au conturat în faţa ochilor creste abrupte de deal, slujind drept temelie unor castele profilate pe hlamida împurpurată de seară şi îmbrăcată de cer în aşteptarea stelelor.

„Acelea sunt sălaşele noastre”, mi-a şoptit, fără nicio sfială, freamătul viselor. Iar boneta e vraja pătrunsă în lumea noastră albă ca neprihănirea spre a ne face să le părăsim, zburând aidoma unor păsări ce sfidează, nu cutezătoare, ci nepăsătoare, distanţa şi negurile cu care ne ameninţă, în taină, fiecare seară. Şi aşa ajungem la tine, nivelând, deopotrivă, orice ne desparte, chiar dacă nu e deal cu rotunjimi line, ci munte cu povârnişuri stâncoase, abrupte

În afară de psi, au mai duzinit, învârtind pe taste aceleaşi 12 cuvinte:
1.
tibi
2.
mitzaa
3.
carmen pricop
4.
tibidoi
5.
eu
6.
anacondele
7.
Gara pentru doi
8.
La Fee
9.
Dictatura Justitiei
10.
Scorpio
11.
dor
12.
 lili3d
13.
cita
14.
 roxana
15.
Dia na
16.
cammely

POST-SCRIPTUM: Am găsit în bonetă şi un ciot de poveste:

Aparent nepăsătoare, îmi pun în fiecare seară boneta şi străbat, pe poteci abrupte, distanţa ce mă desparte cel mai înalt vârf de deal. Acolo te aştept, să ne iubim în taină, dar fără sfială, ocrotiţi de lumina albă trimisă de lună peste susurul şoptit al izvorului, peste freamătul frunzelor şi peste aripi de păsări adormite.

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în elucubraţii și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

36 de răspunsuri la Duzina de cuvinte – Boneta viselor

  1. Pingback: Duzina de cuvinte | Tiberiuorasanu's Blog

  2. Pingback: Două duzini | Cioburi de chihlimbar

  3. Pingback: Confuz, dar hotărât ! | Gară pentru doi

  4. Pingback: Amintiri din viitor « Dictatura justitiei

  5. Pingback: Duzina de cuvinte-Înlănțuire de gânduri | Cățărătorii

  6. Mă irită la culme toți naționaliștii care -mi urează un weekend plăcut. Știi că-mi place să te citesc dar dincolo de toate am apreciat folosirea în loc de update a expresiei POST-SCRIPTUM.
    Un semn al faptului că mânuiești cu plăcere în primul rând cuvintele românești, sau cele ce provin din latina mamă, deși traduci zi de zi dintr-o altă limbă modernă azi. Vero, mi-ești dragă pentru asta !

    Apreciază

    • Vero zice:

      Mulţumesc, Carmen! 🙂
      Adevărul e că nu-mi place să folosesc cuvinte de împrumut, când există cuvinte româneşti cu acelaşi înţeles (post-scriptum e în Dex) – dar, din comoditate, mai cad şi eu câteodată în păcat…
      Dar şi „weekend” e deja în dicţionarele noastre. Ăsta e stilul nostru, al românilor, nu ne facem cuvintele care ne trebuie (ca şi cum ne-ar fi ruşine de sonoritatea pe care-ar avea-o), le împrumutăm. Am luat o grămadă din franceză, acum luăm din engleză.
      Şi sunt singură că multe expresii şi cuvinte pe care le considerăm acum „greşeli”, vor face parte în curând din limba noastră literară 😛
      Părerea mea e că aşa evoluează toate limbile, din greşeală în greşeală! 😆

      Apreciază

  7. psi zice:

    boneta ta aduce în ea metafore. îmi pare un fel de turbincă a lui ivan… multe cuvinte curg din ea…

    Apreciază

  8. Carmen Pricop zice:

    Ce bonetă! Plină de farmece. Cred că fiecare dintre noi avem câte una. Important e s-o găsim în sipetul vechi şi să o păstrăm cu grijă. Mulţi o rătăcesc printre corvezile zilnice.

    Apreciază

  9. Mitzaa Biciclista zice:

    Eu ador bunicile 🙂

    Apreciază

  10. Pingback: La plimbare | Un blog de poveste

  11. Pingback: Duzina de cuvinte – Evadarea | innerspacejournal

  12. „Aparent nepăsătoare” 🙂 hehe 🙂
    Tare-mi place cum mai răsuceşti vorbele pe toate feţele şi le storci de toate înţelesurile lor tainice fără să le secătuieşti…
    ps. cu limbajul ai perfectă dreptate: evoluează cum doreşte massa, nu aşa cum dictează o mînă de academici sau de cunoscători ai exprimării corecte. asta-i viaţa!

    Apreciază

  13. Pingback: Duzina de cuvinte – De Dragobete | calatorprintaramea

  14. Pingback: Duzina de cuvinte: oglindire | Dia na's blog

  15. Cita zice:

    Esti super inspirata azi si pari gata de o noua carte! La buna poveste cu boneta bunicii! 🙂
    Vero, esti maestra conciziunii poetico-literare!
    Te ador!

    Apreciază

  16. lili3d zice:

    Freamătul viselor din cuvinte de maestru combinate…

    Apreciază

  17. Pingback: Despre dragoste | Blogul omului frumos

  18. dordefemeie zice:

    Frumoasa tare boneta ta cu aer de poveste…

    Apreciază

  19. Pingback: Duzina de cuvinte… Un nou început | Dor De Dragoste

Lasă un răspuns

