Duzina de cuvinte – Despre cuvintele mele scrise

S-au scurs mulţi ani de când am început să transform în cuvinte scrise fantasmele ivite, uneori anapoda, în imaginaţia mea personală –  adesea rebelă, colindând în voie şi aruncându-şi ancora acolo unde nici n-aş fi visat, în câte un abis pe deasupra căruia poate mi-au mai planat gândurile şi în alte rânduri, pe atunci anosmice faţă de miresmele înălţate din adâncul său, fie ele dulci sau amărui

După toţi aceşti ani, m-am întors acolo unde a început povestea poveştilor mele şi am pus într-o doară o întrebare la care nu mă aşteptam  să mi se răspundă afirmativ; aşa am aflat că e cu putinţă ca o parte dintre aceste cuvinte să fie adunate în amfora pe care o doream pentru ele: o carte tipărită pe clasica hârtie*. (Ştiu, volumele electronice au avantajele lor, dar pentru mine o carte rămâne un obiect care foşneşte când îi întorci paginile şi care se poate citi la lumina lumânării sau a focului de tabără, chiar dacă e pană de curent şi chiar dacă toate bateriile electrice şi-au dat duhul. :))

Am cam albit între timp, dar nu simt arsura niciunei păreri de rău fiindcă a trecut (şi din lenea şi din vina mea, şi din întâmplare) atât de multă vreme. Şi asta pentru simplul motiv că lucrurile s-au aranjat astfel încât această cărţulie să fie scoasă în lume (zice-se aici că la Bookfest) de Nemira, stăpâna minunatului arcuş numit Nautilus, sub a cărui alunecare am visat dintotdeauna că va suna cândva şi vioara slovelor mele!

Cu cele 12 cuvinte de care am profitat ca să mă laud 😛 au mai jonglat astăzi psi şi o parte dintre membrii clubului care îi poartă numele, înscrişi în tabelul de pe blogul ei.
…   …   …
*Dacă doriţi să intraţi în posesia volumului (ca orice altă carte în curs de apariţie se poate achiziţiona cu o reducere de 25%), faceţi o vizită aici, pe site-ul editurii.

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.
Acest articol a fost publicat în Ana Veronica Mircea, de-ale mele, lumea cărţilor și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

53 de răspunsuri la Duzina de cuvinte – Despre cuvintele mele scrise

  1. psi zice:

    deşi ştiam de la grişka, am aşteptat cu emoţie şi cu drag să ne spui despre cartea care nu mai poartă numele tău între coperţi, ca şi traducător ci acolo unde meriţi. dar nu văd numele lui grişka!
    şi am păstrat special pentru această seară o întâmplare: am văzut într-o zi, la omw la benzinărie jocurile foamei şi, cât aşteptam ca soţul meu să plătească, te-am căutat între coperţi. când te-am găsit am strigat în gura mare: ” uite-o pe vero!” 😳
    felicitări, draga mea. aşa mă bucur de parcă în clubul nostru s-ar fi născut un prunc de hârtie. abia aştept să am cartea, iar de ne va fi dat să ne întâlnim, te voi ruga să îmi scrii pe ea.

    Apreciază

  2. simonikr zice:

    Felicitari Vero! pot numai sa imi imaginez cat esti de fericita acum si sper sa simti din nou aceeasi bucurie, odata cu alte carti pe care cu siguranta le vei scrie.

    Apreciază

    • Vero zice:

      Mulţumesc, simonikr!
      Partea stranie e că nu sunt atât de fericită cum aş fi crezut…

      Apreciază

      • simonikr zice:

        Cum e posibil?! Credeam ca esti prin nori acum 🙂

        Apreciază

        • Vero zice:

          1.Povestirile din volum sunt scrise, în marea lor majoritate, între 1992 şi 1998. La vremea lor, au fost premiate pe la concursuri şi concursuleţe şi publicate prin reviste şi revistuţe.
          Îmi doream de mult să le strâng într-un volum – deşi recunosc că nu m-am agitat prea tare în acest sens. În schimb mă obişnuisem cu gândul că nu vor apărea niciodată într-o carte tipărită pe hârtie (am mai avut o şansă anul trecut şi i-am dat singură cu piciorul, pentru simplul motiv că sunt cu capul în nori – nu cum spui tu mai sus, ci în sens negativ), aşa că, ştiu eu, poate încă nu realizez cu adevărat că s-a întâmplat până la urmă 🙂
          2. Publicarea e un prim pas – important, fireşte. Acum rămâne de văzut dacă volumul o să se vândă sau o să se aştearnă praful pe el prin rafturile librăriilor. Poate-o să fiu „prin nori” dac-o să aflu că are priză la public 🙂
          3. Nici nu vreau să mă gândesc cât de în urmă am rămas cu traducerile (ieri mi-am pierdut toată ziua lăudându-mă peste tot cu volumul ăsta, în loc să-mi văd de treabă). Şi traiul nu mi-l câştig scriind, ci traducând ce-au scris alţii 😦

          Apreciază

  3. Vanessa zice:

    Felicitari, Vero!!!…

    Apreciază

  4. Pingback: Duzina de cuvinte- Cugetari … « Cataratorii

  5. Scorpio zice:

    Vero….felicitari si respect!

    Apreciază

  6. Pingback: L-am prins pe dumnezeu fumând « Almanahe

  7. Pingback: Duzina de cuvinte – pre-text muzical în a minor « Tiberiuorasanu's Blog

  8. Pingback: Duzina de cuvinte (1) Lumea mea e zbor de flutur « Însemnări asumate

  9. almanahe zice:

    iaca , vecino, te voi atinge aşa, cu ” atingerea care dăruieşte PUTEREA –, cu voce aspră, accentuând pluralul maiestăţii. Plec capul…”
    Doar aşa puteam să te laud, cu cuvintele-ţi , ca nu mă poţi certa că folosesc cuvinte mari(hihi)…

    Apreciază

  10. Iaca şi vestea bună pe care o aşteptam! 🙂
    Ne vedem la Bookfest.
    ps.Nici mie nu-mi plac audio book, Scribd, etc. Prefer tipăritura.

    Apreciază

  11. O fată zice:

    Nu foarte draga imi e mie fictiunea,dara pasiunii ma inclin cu dragpste profunda.As vrea ca fericirea sa fie asemeni unei flori pastrate.Astfel nu-si va pierde frumusetea niciodata.
    Imi pare rau inca o data ca Bucurestiul imi e atat de departe,altfel ne-am fi intalnit intre parfum de carte. 🙂

    Apreciază

  12. Felicitări, Vero! Să fie într-un ceas bun! 🙂

    Apreciază

  13. Felicitări sincere ! Ai făcut un pas important .
    Și eu iubesc mai mult cărțile editate pe hârtie cu toate , că datorită vouă , aproape că nu mai citesc nimic.

    Apreciază

  14. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Educația altfel « Dictatura justitiei

  15. ellyweiss zice:

    Din nou felicitari, Vero!
    Mi-a placut definitia cartii: „pentru mine o carte rămâne un obiect care foşneşte când îi întorci paginile şi care se poate citi la lumina lumânării sau a focului de tabără, chiar dacă e pană de curent şi chiar dacă toate bateriile electrice şi-au dat duhul”. Superb. Si pentru mine la fel 🙂
    Happy Weekend in continuare!

    Apreciază

  16. Pingback: duzina de cuvinte – iti numar stelele @ Carmen Sima | Blog

  17. Pingback: duzina de cuvinte – luna râdea

  18. Assassin zice:

    La cat mai multe vanzari si carti scrise/publicate 🙂

    Apreciază

  19. Pingback: Nemira – viitoare aparitii #19 « Assassin CG

  20. cammely zice:

    Doamne ajută!
    Felicitări Vero!
    Frumoasă realizare.

    Apreciază

  21. cartim zice:

    Felicitari :))
    Si uite asa, am dat peste cel cu „mustati lungi”, peste vedeta Griska 😛

    Un papion si la lansare de carte cu el :))

    Apreciază

  22. Pingback: Floarea de loldilal « Ioan Usca

  23. „””Ştiu, volumele electronice au avantajele lor, dar pentru mine o carte rămâne un obiect care foşneşte când îi întorci paginile şi care se poate citi la lumina lumânării sau a focului de tabără, chiar dacă e pană de curent şi chiar dacă toate bateriile electrice şi-au dat duhul. „”” 100% de acord cu tine :)….

    Apreciază

  24. Pingback: Ana Veronica Mircea « Tiberiuorasanu's Blog

  25. Altcersenin zice:

    felicitari pentru tine Vero! dar si pentru Grisca 🙂 ca na! s-a trudit si el saracul!
    pai, nu e usor, cred, sa stai tolanit cand pe biblioteca, cand printre carti… ce mai, se vede si sus in antet cum munceste saracul 🙂

    Apreciază

  26. Pingback: duzina de cuvinte – luna râdea | psi-words

  27. Pingback: despre noi, cu drag | psi-words

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.