Economie de apă

Duş în doi? Asta e nimica toată!

Urmaţi exemplul înaintaşilor, descris mai jos, mai ales fiindcă, în zilele noastre, în loc de butoi putem folosi cada din baie, prin a cărei scurgere nu se pierde niciun bebeluş. :mrgreen:

preluare de aici

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.
Acest articol a fost publicat în de-ale altora, despre lume şi viaţă :P și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

54 de răspunsuri la Economie de apă

  1. Remi zice:

    Cum să lăsăm apa să dispară inutil prin scurgerea căzii? Se poate să facem aşa prostie?!
    Pescuim bebeluşul (dacă e cazul) şi păstrăm apa. O evacuăm turnând în WC, după fiecare întrebuinţare a acestuia, nu mai mult de cât cuprinde o oliţă de noapte.

    Apreciat de 3 persoane

  2. ioansperling zice:

    Parca vad ca apar anunturile: caut pereche pentru dus, tânara, blonda, bine facuta! Astept provincia!

    Apreciat de 2 persoane

  3. Drugwash zice:

    Nimic nou pentru mine. Nu mai ţin minte înainte de reconstrucţia casei unde – sau dacă – se făcea baie fiindcă nu aveam acea odaie specifică, dar după aceea cînd aveam cameră de baie tot în stil englezesc ne îmbăiam, fiindcă cazanul abia umplea o cadă, se încălzea foarte greu iar gazele erau şi atunci ca şi acum foarte scumpe şi nu ne permiteam. Nu mai ştiu dacă era baie lunară sau anuală.

    De cînd am revenit la casă – aceeaşi casă – am avut obiceiul băii anuale pînă acum vreo patru ani; de atunci l-am pierdut definitiv, mai ales că în cadă sînt tot felul de lucruri pe care nu am unde să le mai pun. Dar nu contează, că mai bine aşa decît scăldat în clor, calcar şi rugină.

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Cred că în ţara asta sunt încă multe case fără apă curentă, cu oameni care se spală în lighean, cu apă pe sponci, cel mai des o dată pe săptămână. Dar asta e una şi să ţi se recomande oficial să te speli mai puţin e cu totul altceva.

      Apreciat de 1 persoană

      • Drugwash zice:

        Într-adevăr e posibil să mai fie încă mulţi fără condiţii decente de trai în ţara asta, aşa cum încă mai sunt foarte mulţi în întreaga lume. Şi asta nu neapărat fiindcă ar fi reduşi mintal, incapabili de a se întreţine, ci poate fiindcă nu suferă de egoismul, avariţia şi lipsa de empatie de care suferă restul lumii.

        Io cu recomandările astea „oficiale” m-aş şterge la kuhr, dacă n-aş avea hîrtie igienică. Din fericire am, aşa că nu risc să mă infectez de la atîta „oficialitate”. 🙄

        Nu ştiu dacă ăsta e un test de inteligenţă pe care-l dă omenirea (şi la care se pare că eşuează masiv!) sau pur şi simplu sîntem înlocuiţi sistematic, de la „vîrf” în jos, de nişte creaturi inumane – la propriu şi la figurat – care-şi bat joc de noi înainte de a ne ucide. 😦

        Apreciat de 1 persoană

  4. Suzana zice:

    Subiectele astea mi se par de noaptea mintii, chiar daca e o expresie ce imi displace pentru ca… mi se pare prea putin spus. Uitasem de sensul zicerii si textul m-a infiorat.
    Pentru ca mi se pare cam de neconceput. Prin comparatie, ai dreptate cu ‘dusul in doi’…
    Tocmai am descoperit un filmulet ce exprima alte subiecte. La apa inca nu au ajuns.
    Poate in alt episod…

    Apreciat de 2 persoane

  5. Suzana zice:

    Hei, prea mult SF aici la tine. E adevarat ca nu stiu nimic, dar cu certitudine de multe sute de ani, sau chiar mii, lucrurile importante si utile umanitatii au fost ascunse si chiar imi pot imagina si de ce. Putem ‘vorbi’ romane, insa nu are sens.
    Suntem mintiti in toate pozitiile si chestia asta imi strica Zen-ul si el se ascunde si eu trebuie sa-l gasesc… 😀
    Stii deja ca imi place Braden, ca l-am tot referit. Omul asta spune despre ‘human by design’, despre faptul ca de 200 000 de ani omul arata cam la fel ca azi si de aici putem specula. Eu trebuie sa-mi gasesc Zen-ul! 😀
    Posibil sa nu mai intru pe la tine decat peste vreo saptamana si ceva. Imi doresc sa ne reauzim intr-un alt scenariu si daca se poate mai bun.
    Doar bine la voi si un final de saptamana cu noi infloriri! ❤

    Apreciat de 2 persoane

  6. Fiindcă ați adus vorba despre secrete și mistere: pentru mine e un mister că NASA de-acum, cu 50 de ani mai deșteaptă tehnic și științific decât era la primul zbor cu astronauți umani care a fost un succes, nu?, dacă el s-a desfășurat cu adevărat ( 🙂 ), acum are mici problemuțe tehnice cu lansarea – ba e vântul prea puternic, ba picură hidrogen pe la un colț…
    Ce ne mână pe noi spre lună? Vrem cumva să construim acolo o uzină de apă, să cărăm oceanele și mările sărate pe Lună și să le aducem înapoi, desalinizate, pe pământ, pentru duș individual?
    Am citit că programul Artemis ăsta, care a început în 2012 a costat 93 miliarde $. Cu scuza că există și sponsori privați, și agenții europene care au contribuit.
    Bun. Oare cu jumătate din sumă nu se putea face un păsuleț cât de mic înainte, în cercetarea cancerului, bolilor autoimune și altor probleme care care ne mănâncă viața?

    Apreciat de 1 persoană

  7. Ci-că scena e scoasă dintr-un film de ficțiune, Capricorne One, care povestește o aterizare fake pe Marte. Dar, știi cum se zice, orice poveste are un sîmbure de adevăr.
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Misiunea_Capricorn_Unu

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Da, adevărurile care nu se pot spune pe faţă apar, mai mult sau mai puţin mascate, în poveşti.

      Apreciat de 1 persoană

    • Drugwash zice:

      Nope, poza respectivă nu e din Capricorn One (1977). Tocmai l-am vizionat aseară. Uite cum e aranjată scena acolo:

      şi luată de la distanţă:

      După cum se vede, în film:
      – nu e teren muntos
      – echipamentul nu are camera montată pe piept
      – emblema de pe umăr afişează drapelul, nu inscripţia NASA
      – poziţia corpului pe ecran şi unghiul de filmare diferă radical
      Restul amănuntelor – color vs alb/negru, markerul de poziţionare – ar putea fi falsificate foarte uşor, însă cele de mai sus nu.

      Apreciat de 2 persoane

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.