Avanpremieră


Titlul versiunii în limba română e provizoriu.

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în traducatori și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Avanpremieră

  1. A thorn in your side zice:

    Cine a tradus primele două volume? De acolo s-ar putea scoate contextul cel mai potrivt pentru titlu; dacă nu, atunci volumul de faţă trebuie citit înainte de stabilirea titlului. Vorbesc şi eu de parcă n-ai şti. 🙂
    Aşa, pe „orbeşte”, aş putea propune „Război pentru lumină” sau „Război în plină zi” – depinde însă de context. Da’ oare nu ne-am săturat pînă acum de războaie, fie ele reale ori fictive…?

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Eu le-am tradus. Termenul apare şi acolo, şi i-am zis „Război[ul] la lumina zilei”. (Ăştia din poveste se bat noaptea cu nişte creaturi din miezul pământului, numite miezingi – corelings în original – sau demoni, care ies la suprafaţă numai pe întuneric; iar ziua se bat între ei.)
      Şi bineînţeles că am botezat şi romanul ăsta ţinând cont de ceea ce am tradus în precedentele sale surate. Dar cineva de la editură, care probabil n-a citit romanele anterioare, i-a zis după cum se vede.
      Editura îşi rezervă prin contract dreptul să traducă titlul cum vrea muşchii ei, dar, fiindcă ăsta e prea pe lângă subiectul cărţii, m-am simţit datoare să atrag atenţia. Şi au zis că, nicio problemă, l-au botezat la repezeală ca să-i poată da cod ISBN şi alte alea, dar titlul va fi schimbat, că este voie.
      Evident că unii nu s-au săturat de războaie – reale sau fictive. În plus, în toate romanele/poveştile trebuie să se întâmple ceva naşpa, că altfel nema acţiune, nema suspans. :mrgreen:

      Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

