„O, prietene, cum este albastrul tau?”

– pentru duzina de cuvinte, despre duzina de pisici

Albastrul meu, prieteni, este… prezent.  Adică situaţia e albastră*. Că roz nu prea poate fi când ai 12 (douăsprezece) pisici! Adică patru mari şi şapte mici, cu Grişka douăsprezece, care le şi-ntrece. La capitolul greutate le surclasează sigur! Cu cele şapte kilograme ale lui, cântăreşte aproape cât toată gaşca tânără la un loc. Prin urmare, îmi spun eu acum, ca balsam contra albăstrelii, n-avem de hrănit 12 pisici, ci 14-15 kilograme de pisici, adică nu mai mult de doi grişki! Şi parcă-mi mai vine inima la loc când mă gândesc că proprietatea mea miorlăitoare se reduce, cel puţin deocamdată, la echivalentul a doi cotoşmani!

În fine, în privinţa proprietăţii, de fapt bărbatu-meu e cel care a moştenit 11 pisici (şi un dulău – ca scut lătrător al proprietăţii), odată cu casa părintească, numai bună de băgat în reparaţii capitale, generos cedată de fratele personal în schimbul îngrijirii mamei personale (cu picioare ireparabile şi înţelepciune în curs de deteriorare – fapt care impregnează viaţa cu doze de albastru în plus). Dar adevăr grăiesc când spun că tot ce-i al bărbatului meu e şi al meu, nu?

Pisicile mari sunt mici – adică relativ subnutrite, pe moment în curs de întremare.

Ca să mai pun şi-o poză, iaca, ea e pisica adultă numărul trei – cea mai obraznică. Adultă, dar tânără – n-are decât un an. Numărul patru e un motan, fratele ei.

Mamă le este pisica adultă numărul unu. Numărul unu, fiindcă e cea cu care a început campania de sterilizare. Proaspătul ei tată adoptiv a dus-o la veterinar, adică la o veterinăreasă, într-o cutie de carton cu găuri, legată cu sfoară şi aşezată frumuşel pe bancheta din spate a maşinii.

Însă domniţa cu blană se pare că a fost total nemulţumită de modul de împachetare, pentru că, după ce-a luat-o maşina din loc, a făcut şi ea acelaşi lucru, adică a ieşit, ea ştie cum, din cutie, şi început să mişune (nu mi s-a relatat dacă în linişte sau nu) prin habitaclu, inclusiv pe sub pedala de ambreiaj, punându-se cu curaj în pericol iminent de strivire.

Nu mi s-a relatat nici dacă a fost înjurată sau nu.  Din partea mea s-ar fi ales cu siguranţă cu oarece cuvinte mai mult sau mai puţin spurcate, dar bărbatul meu e mai domn decât sunt eu doamnă (adică deloc).

Dar totul e bine când se termină cu bine. E timpul să trecem la episodul următor – scoaterea aţelor pisicii numărul unu şi sterilizarea pisicii numărul doi**. Adică trebuie duse la veterinăreasă împreună. Spre a fi cu iertare şi deplină uitare împachetarea în carton şi de dragul binelui doamnelor mustăcioase, s-a decis rechiziţionarea lecticii lui Grişka şi transferul  ei la moşia cu pisici.

Prin urmare, Grişka are nevoie de altă lectică, mai ales că va merge în curând să-şi cunoască toţi fraţii şi toate surorile adoptive. Şi i-am căutat una prin târgul ăsta, al nostru, dar n-am găsit nimic la un preţ convenabil, aşa că am dat o raită pe net şi am ales o cuşcă transportoare – 50,91** lei, cu livrare gratuită dacă mai luăm şi altceva, până la minim 99 de lei.

— Să comand şi nişte mâncare? mi-am întrebat bărbatul.

— Nţ, a zis el. Ia două cuşti.

Şi am luat – adică le-am comandat. La urma urmelor, când ai o stână pe pisici, un mijloc de transport în plus nu strică. :mrgreen:

În încheiere, menţionez că nu suntem zgârciţi. Dacă vrea cineva să-i ofere unei feline de pe „moşia” noastră (în afară de Grişka, desigur) o viaţă senină ca albastrul cerului, i-o dăruim cu dragă inimă.



* Urmărind ceea ce se petrece în „ţara mea de glorii, ţara mea de dor”, trag concluzia că situaţia albastră e extinsă, „căci„, după cum zice un psalm, „atunci când se ridică sus oamenii de nimic, nelegiuiţii mişună pretutindeni„.

** Pisica numărul doi (cea mai mofturoasă) are un an şi câteva luni. E ultima descendentă (singura încă în viaţă şi rămasă în familie) a pisicilor îndrăgostite despre care am scris a scris Grişka aici.

Are ochi albaştri, ca bunicul ei. Şi a născut anul ăsta şase pisoiaşi, din care n-au supravieţuit decât patru. Pe ceilalţi doi i-am trecut, cu părere de rău, în pomelnicul pisicilor şi al motanilor care ne-au părăsit.

*** De pe ce planetă a nebunilor vin preţurile astea? 50,91?! Dacă după virgulă era amăgitorul 99, înţelegeam logica negustorească fiţoasă, dar 91 ce se vrea ? Vreo garanţie a corectitudinii cu care a fost calculat preţul, până la ultima centimă? 😛

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, despre lume şi viaţă :P și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la „O, prietene, cum este albastrul tau?”

  1. vienela zice:

    Ma intreb de pe ce planeta vine doctorul care inca mai opereaza folosind fire ce trebuie apoi scoase… 😦
    Albisoara asta e de senzatie.

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      De pe planeta Oneşti. Cică e o tanti trecută de 50 de ani. Bărbatu-meu a găsit-o pe net. Mai găsise încă un medic, dar ăla a zis că nu face sterilizări. N-a fost (şi nu e) timp pentru mai multe căutări; eu traduc de zor la Focşani şi bărbatu-meu, la ţară, se luptă cu repararea casei, are singur grijă de soacră-mea şi de pisici, îşi găteşte singur.
      Tanti veterinăreasa a zis şi că deocamdată n-are ce le face pisoilor ca să-i scape de purici, că-s prea mici (sunt născuţi în mai, în două tranşe, de pisicile doi şi trei – puii pisicii unu n-au supravieţuit). Nu prea-mi vine să cred că e aşa. Mă gândesc să le fac baie când ajung eu la ţară.

      Apreciază

    • Vero zice:

      Albişoara e cea mai slabă, fiindcă e cea mai mofturoasă.
      Bărbatu-meu îi spune demonul alb – cică noaptea, în lumina becului, ochii ei albaştri par roşii. 😀

      Apreciază

  2. Suzana Miu zice:

    Imi pare rau de dozele de albastru in plus. 😦
    Din pacate si aceste aspecte sunt greu de evitat. Si sper ca imaginatia ta efervescenta sa te faca sa le nuantezi altfel. Eu ma tot chinui sa le nuantez de vreo opt luni aproape, intr-o similitudine cumva „diferita” totusi, care ma remodeleaza… Asa ca blogul este cumva evadarea mea! 🙂

    Oricum expresia de 14 kile de pisici, este fabuloasa. Poate totusi se gasesc doritori in zona pentru pufoase. Cine stie care le e norocul!
    Sper ca cerul sa se insenineze si el si cu el si noi! Cu drag! 🙂

    Apreciat de 2 persoane

    • Vero zice:

      De la o vârstă încolo, se cam întâmplă să apară dozele astea de albastru în plus… 😦 Dar trecem toţi cumva peste ele, evadând într-un fel sau altul. 🙂
      Sper şi eu să aibă pufoasele noroc. Şi să ni se însenineze cerul tuturor!
      Tot cu drag! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  3. Cudi zice:

    Cred că ,91 se vrea a fi un preț superpsihologic. E mai ieftin decât ,99 – e mai la ofertă. În realitate, e același rahat. Pisicuța asta albă e tare prețioasă. Poate se va îndrăgosti Grișka de ea, te-ai gândit?
    Sunt curioasă cum se prezintă scutul lătrător al proprietății, despre care bănuiesc că-ți va deveni bun prieten în scurt timp.

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Da, probabil că aşa stau lucrurile cu ,91. 🙂

      Dacă totul merge conform planului, până ajunge Grişka la ţară, Albişoara va fi sterilizată, deci vom avea o dragoste platonică – şi ar fi minunat, fiindcă pisicuţa e mofturoasă, i-aş hrăni separat pe amândoi.
      Ştiu că e aiurea să fac discriminări în privinţa hranei, dar nu ne putem permite să răsfăţăm 12 pisici cum îl răsfăţăm acum pe Grişka. Şi nici nu-l putem lipsi de hrana cu care s-a obişnuit.

      Cu scutul lătrător n-am decât poze din copilăria lui, aici. E cu vreo jumătate de an mai bătrân decât Grişka.

      Apreciază

  4. Pingback: Chiţăială în plus | VERONICISME

  5. cartim zice:

    Sunt dragute pisicutttele mostenite///Grrrrrrrriska o aiba o familie mare….

    Astazi am salvat o adolescenta tigrata si am plasat-o dar am avut noroc …In jurul blocului meu sunt multe si s-au invatat cand ma vad dau fuga si ma intampina deoarece stiu ca le dau bobite 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  6. Când faci, scriptic, intrarea produsului în stoc, după ce completezi valorile în coloanele „preț de intrare”(a) și „adaos comercial%” (b), în coloana ”preț cu amănuntul ” (c) apare, automat o cifră. În mod normal, operatorul face o rotunjire manuală, în cazul nostru 53,91 devine 53,90 lei. Unii, mai puturoși, o lasă cum a rămas din calcul.
    De pildă: preț intrare – 25,80, adaos com. – 22%. Prețul de vânzare va fi 25,8 x 1,22 = 31,476

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Nu sunt sigură c-o face din puturoşenie 🙂 Că preţuri cu 3 zecimale n-am văzut niciodată, deşi presupun că din calcul ies aşa destul de des. 🙂 Dar mă tem că 31,476 nu devine, în majoritatea cazurilor, nici 31,50, nici 31,40, şi nici măcar 31,45, ci 31,47 sau 31,48. Presupun că un studiu psihologic a încadrat asta într-o strategie de momire a cumpărătorului. Văd că se aplică şi-n piaţă, castraveţii costă 1,99 lei. 😀

      Apreciază

  7. Cred că orice motan s-ar putea îndrăgosti de pisicuța albă, nu doar Grișka! Știi la cine mă gândesc! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  8. Pingback: Vezi-ţi de tradus şi-aşteaptă un inginer | VERONICISME

  9. Pingback: E ceva timp de când am făcut-o… | VERONICISME

  10. Zina zice:

    Vero… Mi-a pierit ”graiul”. Și din cauza pisicimii care te-a năpădit, și din cauza acelor zone de albastru… Cunosc zonele astea și mă întreb dacă îți închipui ce te așteaptă. Îți doresc din tot sufletul putere și calm!

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Mulţumesc mult, Zina.
      Cam ştiu deja ce mă aşteaptă. Bărbatu-meu a ieşit la pensie şi e deja acolo, singur cu cele 11 pisici şi cu mama lui, şi se ocupă intens de renovarea moştenirii. Eu am rămas aici ca să traduc în linişte (ne trebuie şi bani, amenajarea casei îndelung neglijate înghite mulţi, pe nerăsuflate) şi ca să nu-l pierdem pe Grişka, fiindcă acolo e vânzoleală (nu e învăţat pe-afară şi e greu să stai cu ochii pe el şi/sau cu uşile închise).

      Apreciază

Lasă un răspuns

