Probleme traducătoriceşti

“He [Burrich] would not have wanted you to cut your hair.”
She [Molly] lifted a self-conscious hand to her head. “What would you know about it?” she demanded indignantly.
“The first time he saw you, long before he took you from me, he commented on your hair. ‘A bit of red in her coat’ is what he said.”

citat de aici

Conştiincioasă cum mi-s😛 , m-am uitat în [romanele din] urmă, să văd ce-a zis Burrich (în engleză şi în română).

Am căutat pe bâjbâite, că autoarea, pare-se mai puţin conştiincioasă decât mine, a citat din memorie.😛

Şi am găsit, în engleză:

„Red glint to her coat?”

Şi în română (nu în traducerea mea):

„Are laţe roşcate?”

Şi uite aşa mi-am pierdut eu timpul degeaba, că laţele nu se potrivesc în context – adică de ce să nu fi vrut Burrich să-şi tundă Molly nişte laţe, fie ele roşcate au ba?

Concluzia?

Fi-mi-ar conştiinciozitatea de râs – ca şi nevoia de a scrie aşa ceva pe blog!:mrgreen:

About Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în despre mine, lumea cărţilor, nemulţumiri, traducatori, Traduceri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Probleme traducătoriceşti

  1. Vienela spune:

    Ah, mi s-a facut dor de ei toti! Sper ca autoarea sa nu se opreasca din scris pana la adanci batraneti. Desi am citit si carti mai bune de-a lungul vietii, Farseer mi s-a lipit de suflet mai abitir ca altele. Oare Ochi Intunecati m-a influentat sau Harul lui Fitz?😛
    Ma bucur cand simti nevoia sa scrii asemenea lucruri pe blog.😉

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

