Asceta de mine

Tot despre traduceri literare & traducători, tot din IQads:

Vasăzică de vreo 8 ani şi mai bine mi-s ascetă – şi habar n-aveam.

Cât despre cărţi – de când traduc biblioteca mi-a devenit neîncăpătoare, pe cele la care ţin mai puţin le-am pus acum un an într-un lădoi, în debara.

About Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în lumea cărţilor, traducatori, Traduceri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Asceta de mine

  1. Spunsieu spune:

    Pai, depinde pe ce picior traieste fiecare. Salariul de care unul trage o luna, nu-i ajunge altuia nici de un shopping in weekend. Cred ca, daca esti virusat de lectura, te descurci sa-ti iei carti oricat de mic ti-ar fi venitul.

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero spune:

      Am făcut un calcul aproximativ pentru venitul mediu net – dă clic pe „ascetă” (în articol).
      Chestia cu piciorul pe care trăieşte fiecare e valabilă în toate cazurile, nu sunt traducătorii o excepţie. Comparaţia trebuie făcută cu venitul mediu pe economie – după părerea mea.🙂

      Apreciază

  2. Vienela spune:

    Mi-as dori sa fiu si eu asceta muncind lejer. :)))
    Pentru ca eu traiesc din scris, imi permit sa fac o comparatie si sa spun ca in acest domeniu, ca in oricare altul, unii sunt mai norocosi si / sau mai bine pregatiti, iar altii mai putin, ca unii muncesc mai mult pentru o anumita suma, iar altii mai putin. Probabil si de aici se isca discutiile, daca nu cumva nemultumitii sunt din categoria amintita de „Spunsieu”.😉

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero spune:

      Da, până la urmă, tradusul nu se deosebeşte, din acest punct de vedere, de alte domenii de activitate. Traducătorul e, de fapt, tot un soi de salariat şi, în ţara asta, nu sunt prea mulţi salariaţi care-o duc ca nababii.🙂 Sau😦
      Însă chestia cu asceza e, după părerea mea de om care trăieşte de ceva ani din traduceri, o exagerare grosolană.

      Apreciază

  3. Drugwash spune:

    Poate că depinde (şi) de compromisurile despre care vorbeam data trecută.😉
    Că doar ştii vorba: „nu se poate şi cu dînsa-n dos şi cu sufletu-n rai”.😀

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: Nu pricep | VERONICISME

Lasă un răspuns

