M-am mai… deşteptat

Probabil că, în afară de mine, toată lumea care obţine venituri sub forma drepturilor de autor ştia că, de la 1 ianuarie 2016, s-au schimbat nişte… chestii.

Ca să mă pun şi eu la curent a fost nevoie să se întâmple săptămâna trecută alte chestii: o necorelare (în viziunea mea) între suma brută cuvenită şi cea netă încasată de la o editură care face contracte pentru tariful brut pe pagină şi, de la o altă editură (unde tariful prevăzut în contract e cel net), un telefon prin care am fost rugată să solicit, în scris, reţinerea unui impozit la sursă de 1,6% – fapt care în anii din urmă era dezavantajos pentru edituri.

Dar nu săptămâna trecută n-am gândit să cotrobăiesc pe net, ci abia azi, când, de la prima editură, unde întrebasem dacă nu s-a făcut cumva vreo greşeală, am primit răspuns că totul e corect.

Aşa că am citit frumuşel acest articolaş, apoi am plecat din nou de la suma aia brută şi am ajuns de data asta la cea netă – ei, cu vreo diferenţă de vreo 2 lei, dar m-am declarat mulţumită, fiindcă am constatat mai de mult că inginerii fac calculele într-un fel şi contabilii în altul.:mrgreen: Ca să nu mai zic că eu şi de inginerie m-am lăsat de vreo 8 anişori.😛

Şi bineînţeles că-n timpul ăsta aş fi putut traduce vreo două pagini, dar nu câştig destul de mult ca să pot profita de diviziunea muncii şi să mă ţin numai şi numai de tradus. Ghinion!😛

About Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în despre lume şi viaţă :P, Traduceri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la M-am mai… deşteptat

  1. Studio Galati spune:

    Eu va admir foarte mult . Citesc cu interes articolele de pe blogul dumneavoastra . Stiu ca este nevoie de foarte mult timp si munca sa traduci o carte . O zi frumoasa!🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

