Planuri de viitor

Ce-mi veni să fac azi planuri? Adică de ce tocmai azi?

Poate fiindcă am văzut că la târgul de carte Final Frontier se vor lansa o mulţime de cărţi scrise de români. Şi, dacă atâta lume poate, eu de ce nu pot? De ce nu pot nici măcar să-ncerc?!

Sau poate fiindcă am trecut de azi la ora de vară. Fapt ce aduce în aer ceva cu mireasma unui început. Nu?

Apropo de începuturi, mi-aduc aminte cum a fost când ne-am pricopsit, prin lege, cu această schimbare a orei – în 1979 (zice Wikipedia). Eu uitasem anul, dar ţin minte că atunci nu mi-a spus nimeni că pe la noi se mai purtase aşa ceva şi înainte de ’44 (în „vremurile bune” adică) şi că obiceiul se practica şi în mirificul Occident (al cărui miraj eclipsa totul). În schimb, toată lumea înjura partidul şi guvernul, şi nu în ultimul rând pe nea Nicu (uite că nu mai ştiu dacă şi pe „sinistra lui soţie”), şi ieşise şi o poezioară, împănată cu titlurile serialelor TV pe care le savura toată suflarea:

În lunga vară fierbinte,
C-o oră înainte,
Muncim ca Kunta Kinte.

Bine, io nu munceam pe vremea aia, încă mai huzuream pe băncile facultăţii. Şi nici acum, adică în clipa asta, nu muncesc, fac planuri de viitor.😛

De ce le fac aici?

Păi, poate fiindcă n-am agendă.:mrgreen:

Sau, poate, pentru că am nevoie de o întreagă echipă care să-mi acorde uneori sprijin, să-mi spună, pe rând sau ba: „Auzi, femeie, chiar nu mai ţii minte că ai făcut o promisiune? C-ai zis c-o să respecţi de-a fir a păr un plan? Că nu-i nevoie să facem vreo verificare, de la orice terminal racordat la netul nostru cel de toate zilele se vede că bântui în exces prin blogosferă şi pe facebook!”

Ei, şi, considerând că am dat gata explicaţiile, trec la planul propriu-zis.

  1. Aducerea traducerilor „la zi”, în următoarele două luni. Pentru că se poate, cu condiţia eliminării pierderii de vreme din ceea ce aş putea numi „proces de românizare”😛 ;
  2. De la 1 iunie încolo, în ordine cronologică (şi în paralel cu respectarea propriei planificări zilnice pentru traducerile următoare):

Bineînţeles că planul nu e doar pentru un singur an. Dac-o să reuşesc anul ăsta să rezolv punctele „a” şi „b”, o să mă simt ca o prinţesă în zorii zilei încoronării ei ca regină. O să ştiu ce culoare are mulţumirea de sine!🙂

Şi bineînţeles că nu m-am putut abţine, am inclus mai sus cuvintele jocului de-a duzina. Pentru că:

blogoree

Textuleţul pozat, niţeluş pigulit, ar putea fi prefaţa volumului Idei Înghesuite. Sau ar trebui să-mi numesc cărticica Blogoree?😆

Şi oare să-mi promit şi că asta fuse ultima duzină de cuvinte cu care mă jucai anul ăsta? Sau să nu mă dezic de o altă promisiune (sau măcar propunere) pe care mi-am făcut-o de curând – cu toate că, deh, cine fuge după prea mulţi iepuri…?

About Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, de pe blogurile mele, despre mine și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Planuri de viitor

  1. Sonia spune:

    Zâmbesc!🙂 Mi-am adus aminte și eu, astăzi, de poezia cu Kunta Kinte. Cât despre carte… hai, că poți!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Vienela spune:

    Cititorii fideli pot face sugestii? Consider ca raspunsul e Da si atunci propun sa schimbi ordinea (sa faci rocada) subpunctelor b si c. Stii tu de ce… :)))
    In rest, tin pumnii sa te poti tine de plan.🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero spune:

      Toată lumea poate face sugestii, şi cu atât mai mult cititorii fideli, şi cu atât mai mult Vienela!🙂
      Şi da, ştiu de ce vrei să schimb ordinea, şi poate că subpunctul „c” ar fi bine să devină „a” – dacă-mi iese, presupun că Mandspyr-ul o să trezească interesul mai mult decât restul proiectelor mele, dar o să dureze probabil mai mult decât restul, şi poate c-o să am nevoie de nişte cititori fideli care să-şi dea cu părerea în avanpremieră, că am auzit că se poartă şi pe la case mai mari.🙂

      Apreciat de 1 persoană

  3. Cita spune:

    Eu o stiu asa: Asta-i lunga vara fierbinte/am dat ceasul inainte/ si traim ca Kunta Kinte!
    Planul tau devine interesant! Insfarsit, ai in cap ceva interesant pentru tine!
    Si treci de punctul 1 ! Apoi… succes!🙂

    Apreciat de 1 persoană

  4. psi spune:

    ai uitat poveștile soacrei și ale celor 12 zombie.
    cât despre ajutat, știi deja, mă bag la criticat, tu numai fă planul de scris și scrie!😀 ba chiar mă bag și la promovat când o fi cazul pentru că știu ce poți.

    Apreciat de 1 persoană

  5. Suzana Miu spune:

    Imi place planul tau si sa te tii de el, ca sa te simti chiar ca o printesa!
    Muuuult succes si orice visezi sa se indeplineasca, ca doar asa se spune!!!
    Cu drag iti urez spor si inspiratie!🙂

    Apreciat de 1 persoană

  6. Zina spune:

    ”Ideea trecerii la ora exactă de vară ii apartine celebrului om de stiinta Benjamin Franklin si provine din secolul al XVIII-lea… Germania și Austro-Ungaria au fost primele țări care au introdus acest sistem, începând cu 30 aprilie 1916.” (Wikipedia) deci nu Nea Nicu…

    Spor la treburi și fie ca agenda să-ți fie îndeplinită punct cu punct!:D

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero spune:

      Mulţumesc mult, Zina!🙂

      Cât despre ora de vară – oameni erau atunci nemulţumiţi de multe (ca şi acum!) şi (tot ca şi acum!) vina era pentru tot ce-i nemulţumea era pusă în cârca personajului din fruntea ţării, fără să se stea prea mult pe gânduri. Deh, riscurile „foncţiei”, ca să zic aşa!😀

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

