Tot de-ale mele – arhivele lunii decembrie 2015


Am învârtit un brad pe care l-am găsit aici, unde arăta aşa:


Iar pus în caleidoscop se poate preschimba într-o… lumânărică interesantă:

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de pe blogurile mele, de-ale mele, despre lume şi viaţă :P, elucubraţii și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Tot de-ale mele – arhivele lunii decembrie 2015

  1. Aliosa zice:

    De ce este ” mai usor ( si mai rentabil ) sa traduci ce-au scris altii ” ? 🙂
    O seara frumoasa ! 🙂
    Aliosa.

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Mai uşor – pentru că traducerea nu e creaţie, nu e o operă literară, e… reproducerea unei opere literare.
      Mai rentabil – în România de azi, din traduceri se poate trăi. Din scris, nu – decât, poate, dacă eşti un scriitor de geniu. Şi eu nu-s! :mrgreen:
      Seară frumoasă şi noapte bună. 🙂

      Apreciază

  2. E mai usor sa scrii..daca ai inspiratie! E mai greu de tradus pt ca trebuie sa stii limbi straine ptr o traducere cat mai exacta..si nu numai..

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Pentru scris trebuie inspiraţie, talent şi timp.
      Pentru tradus trebuie timp, o foarte bună cunoaştere a limbii ÎN care traduci, plus uşurinţă în exprimare în această limbă şi o cunoaştere bunicică a limbii DIN care traduci, plus un dicţionar bun (sau mai multe – se găsesc pe net) şi răbdare ca să te uiţi în el, să nu te grăbeşti să traduci, de exemplu, „resort” tot prin „resort”, în loc „staţiune [balneo- climaterică]”. 😛
      Orice om meticulos şi conştiincios poate traduce – dar nu şi să fie un scriitor bun (nu unul care-şi publică elucubraţiile pe banii lui).

      Apreciază

  3. Reblogged this on BIBLIOTECA PROBOTA and commented:
    ce brad frumos!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Pingback: un an în cuvinte - psi-words

Lasă un răspuns

