Felicitările nu sunt necesare

Îmi anunţ apariţia traducerilor pe facebook şi pe câte-un blog din două motive:

  1. ca să-i fac reclamă cărţii, să ştie cât mai multă lume de ea, să se vândă şi să-i meargă bine editurii, ca să aibă de unde mă plăti;
  2. ca să-mi fac reclamă mie, să nu uite editorii că exist şi să primesc în continuare de lucru – măcar încă vreo doi ani şi jumătate, până când pot ieşi la pensie (cu pensia întreagă).

Nu ştiu dacă-mi ating cele două scopuri de mai sus, dar când, ca urmare a unui astfel de anunţ, primesc felicitări mă simt sincer stânjenită.  Pentru că traducerea cărţilor e actuala mea meserie, din asta trăiesc. O fac pentru bani. Traduc ce mi se dă. N-am nici măcar meritul de a alege eu cărţile traduse.

Sigur, mă străduiesc s-o fac cât de bine pot, aşa cum se străduieşte orice om să-şi facă meseria cât de bine poate, dacă nu de altceva, măcar ca să i se dea de lucru în continuare. Dar nu cred că merit mai multe felicitări decât, de exemplu, o femeie de serviciu care termină curăţenia pe scările blocului. 🙂

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Felicitările nu sunt necesare

  1. Vienela zice:

    Orice like si orice comentariu iti poate fi de ajutor pe facebook, unde vizibilitatea depinde fix de ele. Desigur, ideal ar fi ca oamenii, in loc de felicitari, sa intrebe despre carte si despre orice ar putea avea legatura cu ea. Din pacate, nu traim intr-o lume ideala. 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ihrielle zice:

    Eu zic că și felicitările sunt îndreptățite în felul lor. Adică oamenii care ți le adresează știu deja că traducerile tale sunt foarte bune, așa că încearcă să te încurajeze să continui.
    Desigur, poate mai inspirat ar fi fost un: „ce mă bucur că ai tradus și X, îmi plac cărțile traduse de tine”, dar decât tăcere, eu zic că merg și felicitările 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

