De primăvară, deşi e toamnă (aşa s-a nimerit)

Făcând ordine printre cărţi, am găsit într-una (relativ veche) un „pastel de primăvară” dactilografiat pe o foaie îngălbenită. M-am uitat (la repezeală) pe Internet, unde informaţiile în ceea ce priveşte autorul sunt contradictorii (George Topîrceanu, Păstorel Teodoreanu, George Coşbuc). După cum sună, eu aş înclina să cred că îi aparţine lui Topârceanu.

Vă invit s-o citiţi (cu toate cuvintele scrise pe şleau, nu aşa cum am găsit-o :mrgreen: ) şi să vă spuneţi, prin vot, părerea în privinţa autorului.

S-a deschis un bobocel
Roşu la culoare,
Ca o puţă de căţel
Care stă la soare.

Iar o floare de salcâm
A căzut, săraca,
Într-o balegă din drum,
Ce-o căcase vaca.

Un berbec aruncă-jur
Câte-o căcărează.
I-a intrat un vierme-n cur
Şi îl cam jenează.

Stă Grivei, pe gânduri dus.
Singur cuc, bastardul
Şi-a săltat un crac în sus
Şi stropeşte gardul.

Buni prieteni, doi pisoi,
Neavând vreo treabă,
Stau pe prispă amândoi
Şi şi-o iau la labă.

Un muscoi, la rendez-vous
Cu o muscă slută,
Îi explică cum că nu
Poate s-o mai fută,

Pentru că, zburând pe cer
Într-o zi cu ploaie,
Veni un helicopter
Şi-l lovi la coaie.

Un ţânţar suit în pom
Plânge cu suspine.
S-a căcat pe el în somn
Şi îi e ruşine.

Doi cocoşi se ceartă iar
Pentru o găină.
Şi măgaru-i tot măgar,
Trage o băşină.

Coana Manda, în pridvor,
Plânge amar şi-i tristă.
De Ionică-i este dor
Şi-o manâncă-n pizdă.


Descoperire ulterioară (05.09.2015):

După cum a remarcat Doru, apariţia elicopterului în poezie oferă o informaţie preţioasă, pentru că Igor Sikorsky „a construit primul elicopter practic utilizabil în 1939”, când Coşbuc şi Topârceanu nu mai erau în viaţă.

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, despre lume şi viaţă :P, Help me! Please!, lumea cărţilor și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la De primăvară, deşi e toamnă (aşa s-a nimerit)

  1. Vienela zice:

    M-am distrat citind-o! :))) Am votat cu Pastorel, desi nu am un motiv clar. Am lasat intuitia sa voteze, de fapt. :)))

    Apreciat de 1 persoană

  2. doru zice:

    Nu cred sa fie de Cosbuc, pe vremea lui nu stiu sa fi fost elicoptere.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Pingback: Ţicnita de mine (4) – Ce fac eu în loc să traduc!!! | VERONICISME

  4. eheheheheee…m-am distrat citindu-l 🙂 nu-mi vine sa cred ca exista asa pastel scris asa fara perdea 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

