Să-mi explice cineva… / răzbunarea hârtiei


Aştept cu nerăbdare să apară romanul anunţat pe facebook, dar nu despre asta e vorba.

Flavius Ardelean (aka A. R. Deleanu) nu e primul despre care aflu că scrie pe hârtie, deşi nu mă-ndoiesc că se află în posesia unui computer. Şi nu condamn pe nimeni pentru asta. Problema mea e că nu înţeleg de ce e necesară această trudă, a scrierii, rescrierii, transcrierii  (din câte ştiu eu, textele trimise unei edituri trebuie să fie în format electronic sau cel puţin dactilografiate), când e atât de simplu să scrii direct pe computer – pe un laptop pe care-l poţi lua cu tine pretutindeni – unde poţi face cu uşurinţă ce corecturi doreşti, eventual păstrându-ţi textul în mai multe variante?

Eu una, după un concediu în care-am vrut să scriu şi am mâzgălit pe hârtie (fiindcă nu-mi puteam căra după mine computerul), am luat prima traducere ca să-mi fac rost de bani pentru un laptop (pe atunci erau încă relativ scumpe pentru buzunarul meu). Şi chiar mi-am cumpărat unul. Dar am mai luat şi altă traducere, şi încă una, şi aşa mai departe

Acum sunt la laptopul numărul trei, mi se usucă pasta în pixuri şi nu mai ştiu pe unde mi-e stiloul. Şi tropăi toată ziua pe taste, traducând ce-au scris alţii şi nemaigăsind timp pentru poveştile mele… Oare să fie asta răzbunarea hârtiei abandonate?

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, ciudăţenii, de-ale mele, Help me! Please!, lumea cărţilor, Traduceri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Să-mi explice cineva… / răzbunarea hârtiei

  1. Nu cred. Nici eu nu mai scriu pe hârtie. E drept că nu-mi iau prea des serviciul acasă. Dimpotrivă, se întâmplă să scriu și la cabinet atunci când am timp. Pe de altă parte, uneori aș prefera să nu mai bat zilnic suta de kilometri… 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Vienela zice:

    Am avut nevoie de mai mult de un an pentru a ma acomoda cu scrisul direct pe blog. Obisnuiam sa scriu pe caiet, apoi sa transfer. Daca ma asezam direct la calculator, puteam sta cu ochii la o fila goala toata ziua… :))) Si toate astea pentru banalele articole de blog… :)))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

