Catalogare şi sistematizare

Bună idee – asta, a catalogului.  Cred c-o s-o adopt – cu prima ocazie când o să-mi găsesc timp -, deşi mai am până la 302 volume! 😛 E un număr la care s-ar putea să n-ajung niciodată. În prezent, după 10 ani de traduceri (bătuţi pe muchie), sunt pe undeva, pe la 80, punând la socoteală, după modelul de mai sus, şi antologiile din care-am tradus minimum 75 de pagini.

Fireşte, am mai multe evidente: o pagină de blog (ba chiar două!), un blog întreg, plus un album cu pozele coperţilor pe FB. Dar nimic numerotat. Aşa că nu ştiu niciodată exact câte cărţi am tradus, câte din scoarţă-n scoarţă şi câte în colaborare. Şi nici care e numărul exact al povestirilor răspândite prin diverse antologii. Când vreau să-i dau cuiva un răspuns exact în privinţa asta, m-apuc să le număr. Şi n-ar fi mai bine să le număr o dată şi bine decât să tot repet operaţiunea ce n-şpe ori?

Poate-o să-mi fac chiar o bază de date (cu clasificări în funcţie autor, de editură, de anul apariţiei, de numărul de pagini şi de ce mi-o mai trece prin cap). Înainte de a mă lăsa de serviciu îmi plăcea grozav să fac baze de date (cât mai sofisticate cu putinţă). Eram foarte mândră de cea pentru evidenţa tehnologiilor pentru terţi (pe ansamble, subansamble şi repere) întocmite de mine personal – al căror număr ajunsese fabulos, fiindcă fabrica lucra mai ales pentru export, după documentaţia clientului, şi la compartimentul tehnic (pe vremea aia încă alcătuit din patru persoane) asta era activitatea de bază; plus îndosarierea desenelor şi multiplicarea lor la xerox – un exemplar pentru secţie şi unul pentru CTC, cu ştampilarea fiecăruia în parte… Eh, s-ar putea zice că nici nu-i de mirare că am plecat de-acolo şi m-am apucat de tradus la domiciliu! :mrgreen:

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, de pe blogurile mele, de-ale mele, despre lume şi viaţă :P, Traduceri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Catalogare şi sistematizare

  1. Pingback: Săptămîna SF&F: 1 – 7 martie 2015 | Galileo Online

  2. Zina zice:

    Abia aștept să-ți văd „baza de date”, Vero ! Spor la treabă !

    Apreciat de 1 persoană

  3. cita zice:

    Bravo, Vero! Imi dai chef de munca! Succes in continuare!
    Nu uita insa ca ai talent de scriitoare, cel putin pe cat il ai pe cel de traducatoare!
    O primavara frumoasa si… rodnica!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

