Repetiţii şi gheare

He/she nodded / shrugged / paused /frowned  / shook his/her head…

Populaţia cărţii pe care-o traduc face des toate astea. Vorbeşte mult (ceea ce-mi place) şi gesticulează mult (ceea ce-mi place mai puţin 😛 ) – de pildă, personajele se tot aprobă unele pe altele dând din capete, uneori de tare multe ori (sic!) pe aceeaşi pagină…

Dacă vreau să le ofer ochilor o clipă de răgaz închizându-i (şi nu adorm, deşi tocmai traduc iar la ore mici 😛 ), văd capetele cu pricina ca pe nişte flori de pe oarece cuverturi de pat 3D. 🙂 Uite-aşa, ca pe trandafirii din fotografie: dese şi, spre deosebire de ei, mişcătoare – într-un canon de aplecări şi clătinări. 😀

Dar nu, în poză nu e cuvertura mea.  Nici lenjerii de pat de genul ăsta nu am (deşi mi se pare că rezonează, cumva, cu scrierile SF care-mi umplu în mare măsură zilele şi gândurile). Ale mele (lenjeriile, nu zilele sau gândurile) sunt simple, banale. Dar, oricum ar fi, să le-aştern peste saltea în prezenţa motanului Grişka, zis şi Teroarea Gri, mi se pare mult mai greu decât să fac să sune acceptabil traducerea presărată cu des repetatele gesturi ale personajelor mai sus pomenite.

De ce?

Păi cred că oricine are pisică ştie! Unde pun eu mâna să-ntind cearşaful, acolo pune şi el gheara! Adică pune gheara în mâna mea, şi nu cu delicateţe! Pentru el e un joc, şi-i place să se joace, neobosit, repetându-şi şi el  gesturile, care implică, inevitabil, ghearele şi colţii.

Prin urmare, mă dau repede bătută. Momesc motanul afară din cameră, ceea ce nu e greu, blănoşenia tigrată se ţine după mine ca un căţeluş, de-aia-mi şi place să-i spun pisicuţu (e doi într-unul, pisi + cuţu), şi reuşesc,  cumva, să mă-ntorc  fără el, să-i închid uşa-n nas. Şi bibilesc aşternuturile fiind la adăpost de gheare, dar cu inima sfâşiată de insistentele lui miorlăituri jalnice, al căror ascuţiş ar putea pătrunde pe gaura cheii – dacă uşile noastre din interior ar avea cheie.

Iar când patul e pregătit pentru somn, cotoşmănimea sa preferă să-şi încovrige caftanul tărcat nu pe cearşaf, ci pe luciul rece al feţei de plapumă. Pesemne c-aşa-i prieşte lui.

Şi pesemne că mie mi-ar prii o menajeră, ca să nu mai amestec traducerile cu lenjeriile gherăite.

Dar nu-s prea sigură că i-ar prii şi buzunarului meu. :mrgreen:

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, Traduceri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Repetiţii şi gheare

  1. cita zice:

    🙂 🙂 🙂
    Referitor la menajera, asa am gandit si eu o vreme. Cand am slabit rezistenta la idee si am decis sa am o menajera… marturisesc ca toate socotelile mele de dinainte… au suferit modificari.
    Dar totusi… era mult mai bine cand ma ocupam eu de curatenie! 🙂 (nu ti-am spus ca sunt … maniaca! Sa nu ma spui!) 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • Vero zice:

      Nu te spun! 😆
      Eu sunt, nu maniacă, mai degrabă meticuloasă. În sensul că, atunci când m-apuc de ordine şi curăţenie, o iau metodic, pe îndelete, nu neglijez nimic – şi, ca urmare, durează foarte, foaarte mult. Numai că se-ntâmplă şi foarte rar. 😛 😆
      În marea majoritate a timpului, sunt neglijentă şi dezordonată – ca şi jumătatea mea conjugală, drept care n-avem nas să ne facem reproşuri unul altuia pentru harababura din apartament. (Cum zicea o mătuşă de-a mea, odihnească-se-n pace, „barem n-a stricat Dumnezeu două case!” 😛 )
      Numai că, în aparenta mea dezorodine, am idee, în 99% din cazuri, unde găsesc ce-mi trebuie. Lucru care nu ştiu în ce măsură s-ar mai adeveri dacă ordinea ar fi făcută de o străină, fără să stau cu ochii pe ea. Şi, dacă stau cu ochii pe ea, n-am făcut nimic, fiindcă mi-aş dori o menajeră ca să câştig timp, nu ca să mă scutesc de efort, pe care încă sunt în stare să-l fac.

      Dacă mă gândesc bine, poate mi-ar trebui mai curând o bucătăreasă! 😀

      Apreciat de 1 persoană

  2. Zina zice:

    Cuvertura aia te duce cu gându’ la alte alea, nu la somn ! Da poate că nici nu e chiar așa de rău !

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

