Avanpremiere

Plus, aici, un fragment dintr-o altă traducere, în prezent în curs de redactare la Paladin.

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, lumea cărţilor, surprize plăcute, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Avanpremiere

  1. doru zice:

    Am „Postasul” aparuta in Baricada (1993),cu titlul „Postasul apare dupa Apocalips”,si comparind cele doua traduceri am avut impresia ca sint doua carti diferite. Acum am vazut clar ca traducatorul e un al doilea autor al cartii respective, si merita tot respectul din partea cititorilor!

    Apreciază

    • Vero zice:

      🙂 Eu mi-am dat seama de asta abia după ce m-am apucat de tradus şi am constatat că traducerea unei cărţi nu e tocmai floare la ureche, cum aveam impresia!
      Cât despre traducerea de la Baricada (o am şi eu), dacă te uiţi cu atenţie o să vezi că e făcută după versiunea în limba italiană. Deci, la „trădările” traducătorului italian (traduttore traditore :D) s-au adăugat cele ale traducătorului român, şi e greu de spus cui i se datorează omisiunile şi inexactităţile. Am ţinut-o lângă mine când am tradus, cu speranţa c-o să m-ajute pe unde-o să mă-mpotmolesc, nu dar nu mi-a fost de cine ştie de folos, tocmai datorită omisiunilor şi inexactităţilor despre care spuneam. Prima inexactitate e chiar traducerea titlului preludiului (în original „The thirteen-year thaw”).
      Însă doi traducători diferiţi vor face oricum întotdeauna traduceri diferite – există atâtea sinonime şi atâtea moduri diferite de a întoarce o frază (mai ales când traduci din engleză, o limbă eliptică comparativ cu româna şi cu o topică diferită)!

      Apreciază

  2. doru zice:

    Stiam ca traducerea e facuta dupa versiunea italiana,dar am ramas uimit cind am vazut omisiunile si discrepantele dintre cele doua versiuni( italiana si engleza). Horia Arama,traducatorul versiunii de la Baricada e,cumva,si autorul de povestiri SF(intr altele)?

    Apreciază

    • Vero zice:

      Nu ştiu sigur, dar bănuiesc că e aceeaşi persoană. Însă e foarte posibil ca omisiunile şi discrepanţele să provină din versiunea italiană după care a tradus. N-avem de unde şti pe cine e corect să dăm vina. De fapt, spui că ai găsit versiunea italiană? Eu am dat pe net numai de una în spaniolă.

      Apreciază

  3. doru zice:

    O are un prieten de-al meu care a haladuit o vreme prin Italia.

    Apreciază

  4. Zina zice:

    Felicitări, Vero, și la mai multe ! 🙂

    Apreciază

  5. Pingback: Triunghiul morţii | Un blog de poveste

  6. La Mulți Ani !, doar zile fericite și pline de iubire îți dorim, alături de cele mai calde și sincere urări de sănătate și împliniri în viața profesională și socială !
    Acesta este un mesaj „clasic” pe care nu numai bunul simț ci și aprecierea pe care o simțim în ceea ce te privește, transformă „corvoada” și „rutina” trecerii prin astfel de aniversări într-o plăcere reală și sinceră.
    Dar dacă, din motive independente de voința ta și-a noastră, urările noastre nu te vor găsi în cea mai bună dispoziție sau stare sufletească, dacă feluritele și de multe ori nemeritatele amprente ale vieții nu te-au atins în ultimele zile într-un mod tocmai fericit, te rugăm să crezi, și să speri că TREBUIE să existe o lege a compensației, o lege care va face să vină și o zi începând cu care, toate anotimpurile să îți devină calde primăveri, învăluite în parfum de flori de câmp și începând cu care toate zilele să îți devină fericite și pline de iubire zile de „8 Martie”.
    Cu drag, Diana și Dan.

    Apreciază

Lasă un răspuns

