Coincidenţă bizară?

Recunosc că intru destul de des pe facebook – ce naiba, îmi petrec aproape toate dimineţile singură cu motanul, care, vorba lui Mircea Pricăjan (o vorbă bine întipărită în tărtăcuţa mea, pen’ că mi-a plăcut grozav la vremea ei), mai şi „doarme ca nesimţitu”, vasăzică îmi spun că e firesc să simt nevoia de oarece socializare, fie ea şi d-asta virtuală! 😛

Apropo, „ce naiba” ăla de mai sus e deformaţie profesională, îl folosesc des în traduceri, şi când e la locul lui, şi când ar trebui de fapt să zic „du-te-n… mă-tii”, „băga-mi-aş… „, ” ‘tu-te-n c..”, etc, şamd. Dar, doamnelor, domnişoarelor  şi domnilor, de obicei obicei optez pentru decenţă, deşi recunosc că m-am simţit foarte bine când am tradus  James Dean, Rebelul, romanul lui Jack Dann – una dintre cele mai mişto cărţi care mi-au fost încredinţate spre transpunere în limba mea maternă -, fiindcă editorul mi-a dat binecuvântarea în ceea ce priveşte traducerea expresiilor măscărăgioase apelând la unele pe măsură 🙂

Dar să revin la subiect, adică la FB. De obicei îl răsfoiesc la nimereală, unul dintre puţinele lucruri pe care le urmăresc cu fidelitate fiind serialul început de M.D. Pavelescu despre numeroasele cărţi pe care le-a tradus. Şi mărturisesc că nici nu mi-e greu să-i fiu o cititoare fidelă, fiindcă, de obicei (mi s-a întâmplat de 17 ori din 19), prima vizită pe FB a zilei îmi aduce sub nas, drept cea mai recentă postare a prietenilor mei FB (actualmente 268 la număr), notiţa lui MDP despre unul dintre romanele traduse.  A nu se înţelege de aici că se-ntâmplă mereu să intru imediat după ce o postează  Nu. Uneori văd că mă aşteaptă acolo de zece minute, alteori de o jumătate de ceas, alteori de un ceas… Ca şi cum toate celelalte persoane de pe lista prietenilor mei (minus vreo 2-3, pe care le-am scos de sub umărirea curentă fiindcă postau în prostie, cu nemiluita, de trebuia să derulez câte 10 – şi mai bine – postări de-ale lor până să dau de altcineva) s-ar fi-nţeles să nu pună nimic pe numitul FB până când nu intru eu să citesc ce-a mai tradus MDP! 😉

Iar apogeul a fost atins ieri, când am hălăduit prin târg toată dimineaţa şi am ajuns să intru pe net abia după prânz, în jur de ora 1. Şi noroc că stăteam pe scaun, altminteri aş fi căzut în fund! Cea mai recentă postare FB era tot a lui MDP, deşi se afla acolo, cred, de ceva mai mult de 4 (patru) ore!

Am fost atât de şocată, încât mai târziu am simţit nevoia să verific, să văd cât de mare a fost golul care i-a permis notiţei respective să mă aştepte atât de mult. Am luat-o înapoi, pe firul postărilor, şi iată ce am găsit (a se vedea dreptunghiurile roşii):

Ei, şi după întâmplarea de ieri, m-am gândit că ar fi fost prea mult să dau şi azi, la deschidere, tot peste o traducere de MDP! Şi totuşi era acolo, din nou cea mai recentă, deşi de data asta nu mă aşteptase decât vreo zece minute!

Menţionez că MDP nu postează des pe FB (cred că foarte rar de peste 2 ori pe zi). Menţionez că, înainte de a începe să scrie despre traduceri, nu dădeam niciodată întâmplător peste postările  lui; dacă voiam să aflu ce-a mai scris, trebuia să-i fac o vizită pe „peretele” personal. Şi adaug şi că nici acum nu-i găsesc întâmplător restul postărilor – numai cu astea despre traduceri am ce am, sau ele or fi având ceva cu mine? 😆

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în ciudăţenii, de-ale mele, despre lume şi viaţă :P, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Coincidenţă bizară?

  1. Să ştii că şi eu păţesc la fel. Cineva acolo sus ştie ce ne place. 🙂

    Apreciază

  2. almanahe zice:

    nu cineva acolo sus, ci cineva aicea, jos ştie ce ne place. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

