Duzina de cuvinte – Bodaproste

Din cauză de… mărgăritare :), m-am gândit să adaptez la duzina de azi un soi de… parabolă mai veche – din vremurile când „muza” Grişka încă nu venise pe lume 🙂

 M-am uitat lung la balaurul cu cojoc miţos.

– Mi-e frig, mi-a spus.

I-am întins o para.

– Cumpără-ţi foc!

– Bodapros…! a dat să zică. Dar i-am astupat gura. Cu mâna mea stângă.

– Nţ! Vreau ALTCEVA, nu bodaproste!

S-a strâmbat.

– Eşti fraier. Da’ vino cu mine!

Nu eram fraier. La ce e bun un bodaproste?!

Ne-am dus la taraba ghebosului. Balaurul i-a întins paraua.

– Foc! a cerut.

Ghebosul i-a pus mâna pe inimă.

El a zâmbit. Şi i s-au rumenit solzii.

– Aşa da! a spus.

Şi din nara dreaptă i-a ţâşnit o flacără.

Pe urmă şi-a scos cojocul şi mi l-a dat mie.

– Ăsta nu mai îmi trebuie. Ăsta e ALTCEVA. E pentru tine.

L-am luat cu ciudă. Nici mie nu-mi trebuia. Dar era ALTCEVA. Îl cerusem.

Am plecat supărat.

Şi m-am uitat lung la uriaşul cu cearcăne. Era tolănit la umbră.

– Sunt istovit, mi-a spus.

I-am întins o para.

– Cumpără-ţi putere!

– Bodapros…! a dat să zică. Dar i-am astupat gura. Cu mâna mea dreaptă.

Cu stânga ţineam cojocul.

– Nţ! Vreau ALTCEVA, nu bodaproste!

A ridicat din umeri.

– Eşti prost. Da’ vino cu mine!

Nu eram prost. Doar n-avea cum să-mi dea cearcănele, eram sigur!

Ne-am dus la taraba ghebosului. Uriaşul i-a întins paraua.

– Putere! a cerut.

Ghebosul i-a pus mâna pe inimă.

El a zâmbit. Şi i s-au limpezit ochii.

– Aşa da! a spus.

Şi a smuls trei scânduri din taraba ghebosului. Le-a strâmbat şi mi le-a dat mie.

– Astea sunt ALTCEVA. Sunt pentru tine.

Le-am luat cu ciudă. Nu fiindcă îl văzusem prăduind. Fiindcă nu-mi trebuiau. Dar erau ALTCEVA. Le cerusem.

– Hoţule! a strigat ghebosul.

La uriaş a strigat. Dar ăla i-a arătat pumnul.

– El e hoţu’! a strigat ghebosul.

Şi m-a arătat pe mine.

– Plătesc! am spus eu.

Şi i-am dat cojocul.

Ghebosul l-a luat cu nesaţ. Iar balaurul care cumpărase foc a început să râdă.

Pe urmă a strănutat înspre scânduri şi toate s-au făcut scrum.

Şi mi-a fost ciudă.

Am plecat supărat.

Şi m-am uitat lung la vrăjitoarea cu ochi roşii.

– Sunt rea, mi-a spus, cu jumătate de gură.

I-am întins o para.

– Cumpără-ţi bunătate!

– Bodapros…! a dat să zică. Dar i-am astupat gura. Cu amândouă mâinile.

– Nţ! Vreau ALTCEVA, nu bodaproste!

Şi-a scuipat în sân.

– Eşti nebun. Da’ vino cu mine!

Nu eram nebun. O ţineam pe-a mea. Atât.

Ne-am dus la taraba ghebosului. Vrăjitoarea i-a întins paraua.

– Bunătate! a cerut.

Ghebosul i-a pus mâna pe inimă.

Ea a zâmbit. Cu bucurie în ochii. În ochii ei albaştri, cu miez de lacrimi.

– Aşa da! a spus.

Şi şi-a şters lacrimile. Şi i-au rămas în mâini mărgăritare.

Şi mi le-a dat mie.

– Astea sunt ALTCEVA. Sunt pentru tine.

Le-am luat. Erau ALTCEVA. M-am veselit că le căpătasem..

Dar uriaşul care cumpărase putere mi le-a strâns între degete.

S-au sfărâmat toate. Şi pulberea mi-a căzut în palme.

Era străvezie. Şi rece. Şi mi-a fost ciudă că numai cu ea rămăsesem.

Am plecat supărat.

Şi m-am uitat lung la omul cu obraji supţi.

– Mi-e foame, mi-a spus.

I-am dat o para.

– Cumpără-ţi pâine!

Pe urmă mi-am privit palmele.

Când scosesem paraua pierdusem pulberea străvezie!

Şi n-am apucat să astup gura omului. Şi el a apucat să-şi zică vorba, întreagă:

– Bodaproste!

Şi am plecat cu mâna goală.

Şi nu mi-a fost ciudă.

Aveam sufletul plin… De mărgăritare!

NOTĂ: Ştiu că forma recomandată de DEX e bogdaproste, dar eu n-am auzit aproape niciodată cuvântul ăsta rostit astfel…

Au mai duzinit: psi şi toţi cei înscrişi în tabelul de la sfârşitul articolului ei:

1. tibi 2. carmen pricop
3. dordefemeie 4. Irealia
5. Scorpio 6. Virusverbalis
7. almanahe 8. Io
9. jora 10. Dictatura justiţiei
Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în elucubraţii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Duzina de cuvinte – Bodaproste

  1. Pingback: Stări postume… « Almanahe

  2. almanahe zice:

    Bodaproste, zic şi eu de poveste, suflet mereu plin cu bunătate, puternic aprins cu puterea unui ALTCEVA !

    Apreciază

  3. Pingback: Haiku-cerc duzinal. « Tiberiuorasanu's Blog

  4. psi zice:

    şi am amuţit. mulţumesc vero… pentru mărgăritare! am sufletul plin de-acum.

    Apreciază

  5. Pingback: Duzina de cuvinte-Pentru tine… « Cățărătorii

  6. Pingback: Duzina de cuvinte – Se făcea de-o iubire… « irealia

  7. irealia zice:

    Carevasăzică, paralele potrivite ne trebuie tuturor 🙂
    Ce bine, ce fain!

    Apreciază

  8. M-ai surprins , ca de obicei, cu mărgăritarele tale. Bodaproste !

    Apreciază

  9. tibi zice:

    Povestea asta se copiază şi se dă mai departe indicînd sursa! 🙂
    Eu citez, nu plagiez ca Alma. 😛

    Apreciază

  10. Poveste din suflet plin de mărgăritare… Zic şi eu bodaproste! 🙂

    Apreciază

  11. Pingback: Prăduind… | Joramotive de sărit obstacole

  12. dordefemeie zice:

    Sigur se inmultesc margaritarele din sufletele noastre, n-au cum altfel dupa astfel de poveste plina de talc.

    Apreciază

  13. Pingback: Duzina de cuvinte – Haiku-cerc… parodial | VERONICISME

  14. Legat de ..foc..Banc mai vechi..
    Zi de leafa in padure. Iepurasul si cu ursul se duc la circiuma padurii
    sa-si bea salariul. Dupa ca se imbata iepurele bine de tot, ii zice ursului:
    – Ursule, hai s-o batem pe vulpe.
    – Pe ce motiv.
    – Fara motiv. Nu-mi place mie de ea.
    Ursul, care era ceva mai treaz, zice:
    – Hai ba, ce dracu’, esti nebun? Nu se poate chiar asa, ca doar nu sintem
    in padure
    – Bine, atunci o batem ca de ce n-are sapca.
    – Nu se poate. Asta nu-i motiv.
    – Atunci ii cerem o tigare. Daca ne da cu filtru o batem ca de ce n-are fara
    filtru. Daca de da fara filtru…
    Pina la urma, dupa insistente din partea iepurasului, ursul cedeaza si
    amindoi se duc la vulpe.
    Cioc, cioc! Deschide vulpea:
    – Buna baieti, ce mai faceti?
    – Vulpeo, zice iepurasul, da si tu o tigare.
    – Cum sa nu. Cu filtru sau fara filtru?
    – Cu filtru, raspunde iepurasul nemultumit. Da’ un foc n-ai?
    – Cum sa nu. Bricheta sau chibrit?
    – De ce n-ai sapca fa, tu-ti pastele matii? Jap, jap!!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

