Raport de activitate – presărat cu o duzină de cuvinte impuse; şi un supliment cu rime

ÎN PRIMUL RÂND, când mi se înşiră în faţă, în chip de cuvinte impuse, numele celor douăsprezece luni ale anului, nu mă pot duce cu gândul decât la rapoarte şi tabele.

Ca urmare, deşi e extrem de posibil să nu intereseze pe nimeni altcineva, îmi face plăcere să-mi raportez mie însămi că am reuşit şi anul ăsta să-mi fac norma care pare să se fi stabilit de la sine, adică am tradus cu puţin peste 3000 de pagini standard (1 pag. = 2000 de semne, inclusiv spaţiile – aşa că se poate socoti şi de câte ori am apăsat pe taste :lol:), adăpostite între cele unsprezece coperte de mai jos:

  

   

   

  • am folosit copertele ediţiilor în limba engleză în cazul cărţilor care încă nu sunt nici măcar în curs de apariţie
  • pentru a afla mai multe despre o carte e suficient un clic pe coperta ei

  • am vrut să fac un soi de clasament, să spun care mi-a plăcut mai mult – dar n-am reuşit; mie greu să le departajez, în fiecare am găsit câte ceva care să mă atragă, fiindcă am pătruns în universul fiecăreia cu totul altfel decât un cititor obişnuit
  • m-am distrat plasând pozele şi în tabelele de mai jos – fiecare carte în luna (lunile) în care a fost tradusă
decembrie 2010 ianuarie februarie martie aprilie mai

iunie iulie august septembrie octombrie noiembrie
   
  • acum, în decembrie, sunt într-un soi de vacanţă (am început 3 traduceri şi le lălăiesc pe toate :mrgreen:)

ÎN AL DOILEA RÂND, când mi se înşiră în faţă numele celor douăsprezece luni ale anului, dintre care – iaca poznă! – unele rimează între ele, simt nevoia să le înşir la rândul meu în oarece versuri, chiar dacă rezultatul nu e, după cum se vede mai jos, tocmai de nota 10 😉

Ne-am cunoscut în ianuarie
Şi ne-am iubit în februarie.
Pe-a amorului pârtie
Lunecat-am în martie.
La început de aprilie
Ne-am transformat în familie.
Dar ai şters-o în mai
Şi nici n-aş fi vrut să mai stai.
După divorţul din iunie
M-am cinstit cu şampanie.
Stând singur, în iulie
Te-am detestat, ca pe-o molie.
Şi tot singur, în august
M-am dezis de dezgust.
Te-am revăzut în septembrie,
Te-am implorat în octombrie,
Ne-am împăcat în noiembrie
Ce-i de făcut în decembrie?

Iată şi lista celor care au mai amalgamat, azi, într-un fel sau altul, numele celor 12 luni ale anului:  psi şi iar psitiberiu, mitzaabiciclista, carmensima, redsky, abisuri, viusache, scorpio, cita, rokssana, cristiangheroghe, dagatha, dictaturajustiţiei, valentina

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, de-ale mele și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

35 de răspunsuri la Raport de activitate – presărat cu o duzină de cuvinte impuse; şi un supliment cu rime

  1. Pingback: Duzina de cuvinte…sentimentale | Un blog de poveste

  2. Pingback: duzina de cuvinte – banc

  3. Pingback: Duzina de cuvinte-Autoevaluare « Cataratorii

  4. scorpio72 zice:

    :)) Ce tare… Iti spun eu ce a facut in decembrie…a ,,sters-o” din nou…

    Apreciază

  5. Ce-i de facut? Vezi,tu! :))
    ps/Fir intins la traduceri! :))

    Apreciază

  6. Pingback: psi-words » duzina de cuvinte- sacul zilelor

  7. psi zice:

    în decembrie pregătim brăduţii pentru pisici şi ne gândim că, de fapt, duzina a început în ianuarie. îţi aminteşti? o idee marca papi ne-a adunat în poveşti care mai de care mai frumoase şi la finele anului te admir pentru munca ta şi te îmbrăţişez cu tot cu grişka…
    decembrie e semn de colindă şi urare: să fii bine, vero.
    şi pentru toate bucuriile acestui an, pentru tot ce am trăit împreună, la capăt de taste în acest an îţi mulţumesc.

    Apreciază

    • Vero zice:

      Eu n-am prins duzina chiar de la început, am descoperit-o la a doua sau la a treia ediţie, dar îmi place grozav! E un joc minunat, pentru oameni cărora le plac cuvintele! Îţi mulţumesc fiindcă ai preluat-o şi fiindcă o duci mai departe!
      Îţi mulţumesc şi pentru urări, îţi mulţumesc şi pentru mulţumiri 🙂
      Mă bucur fiindcă ne-am găsit şi fiindcă, deşi nu ne-am văzut niciodată (altfel decât în fotografii) ne leagă deja amintiri frumoase!

      Apreciază

  8. Pingback: 2011 « Abisuri

  9. Pingback: Duzina de cuvinte – 17. « Tiberiuorasanu's Blog

  10. abisurile zice:

    In decembrie … S-o luam de la capat ?

    Apreciază

  11. M-am speriat când am văzut cât de mult ai putut să muncești într-un singur an și să mai ai puterea să te și joci. Ești de invidiat.

    Apreciază

  12. rokssana zice:

    te admir pentru munca pe care-o faci , banuiesc ca nu ti-e chiar usor, dar vad si satisfactia pe care-o ai si ma bucur pentru tine….

    poezia e haioasa tare 🙂

    Apreciază

  13. Pingback: duzina de cuvinte -15 – lunile anului « Rokssana's Blog

  14. Pingback: psi-words » o duzină altfel

  15. Pingback: Duzina de cuvinte (14) – Periplu…anual « BLOG D'AGATHA

  16. redsky2010 zice:

    felicitari pt realizare. cred ca-ti creste inima cand iti vezi traducerile pe piata!
    parasirile si revenirile sunt ciclice in poezia ta 😀

    Apreciază

    • Vero zice:

      Mulţam. Da, îmi creşte într-adevăr inima când îmi văd traducerile pe piaţă, dar crede-mă câ-mi creşte şi mai mult când îmi văd toţi banii în cont (ceea ce se întâmplă de obicei mult mai târziu :()
      Părăsirile şi revenirile au fost cândva ciclice în viaţa mea, şi pesemne că mi-a rămas ceva în subconştient, fiindcă poezia asta mi-a ieşit aşa, pe nerăsuflate, după ce m-am apucat s-o scriu fără să ştiu ce vreau să scriu 😆

      Apreciază

  17. Pingback: Duzina de cuvinte: Din culisele Mosului… | Redsky2010's Blog

  18. Pingback: DUZINA DE CUVINTE Teoria relativității « Dictatura justitiei

  19. Cita zice:

    Doamne! Felicitari! Stiu ca nu te-ai plictisit deloc anul asta!
    Frumos bilant! Toata stima!
    la mai mare!

    Apreciază

  20. Valentina zice:

    Hehe! Foarte frumos!
    Si felicitari pt traducerile dvs 🙂
    Tot versurile m-au prins si pe mine, dar tarziu de tot… (scoala asta 😆 )

    Apreciază

  21. almanahe zice:

    Aşa-s toate traducerile, se umple timpu’ ăl mort. 🙂
    Să ai spor şi să-ţi vină cuvintele la îndemână si mai mult…la îndegură, însăilarea în poem îmi plăcu’ şi ea, dar nu acţiunea-n sine, că mi-aminteşte de-un personaj real. :))

    Apreciază

  22. dagatha zice:

    ai avut ceva treabă, nu glumă! 🙂
    Deci au fost 12 luni pline de succes 🙂

    Apreciază

  23. Pingback: Duzina de cuvinte…sentimentale | Oborul Fantezii

  24. Pingback: o duzină altfel | psi-words

Lasă un răspuns

