Cuvinte din trecut – microtexte

Microtextul, zice M. Hăulică, e o povestire de 140 de semne. Nu moare nimeni dacă nu sunt exact 140 (să luăm o marjă de 5, plus sau minus).

Vorbăreţul
În toată viaţa lui, n-a reuşit să înveţe decât o sută zece cuvinte. Dar toată lumea recunoaşte că a fost cel mai vorbăreţ motan din cartier!

Aripile
Când mi-a spus ca mă iubeşte, mi-au crescut aripi de heruvim. Când mi-a spus că nu e Zeus, ci Hades, am văzut că aripile mele erau de demon.

Ochi albaştri
Era frumoasă ca visul unei nopţi senine de vară. Pleoapele pe veşnicie lăsate asupra ochilor ei albaştri sunt coşmarul nopţilor mele de iarnă.

Incertitudine
– Ţi-a mai spus cineva că eşti cea mai frumoasă fată din lume?
– Nu ştiu; sunt surdă, iar tu eşti singurul telepat care mi-a ieşit în cale…

Nimic
– De ce vor unii să rămână ceva în urma lor? l-a întrebat celălalt.
– Habar n-am, i-a răspuns el, apăsând pe butonul roşu.
Şi n-a rămas nimic.

Linia vieţii
Ţiganca i-a pipăit palma cu un deget zbârcit, urmărindu-i linia vieţii. El şi-a simţit umerii gârbovindu-se şi a văzut chipul ei întinerind.

Recviem
Flori de măr, şi flori de mac,
Şi flori albe, de liliac –
Toate-s, putrede,-n abis…
Peste ele, greu, a nins…
Astăzi mi-a murit… un vis…

Au mai dat curs invitaţiei de a răscoli trecutul în căutare de cuvinte: psi, tiberiu, cita
Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în amintiri, de pe blogurile mele, elucubraţii și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Cuvinte din trecut – microtexte

  1. Pingback: psi-words » cuvinte din trecut- redevenind zăpadă

  2. Pingback: Vorbe de-n-trecut / 11 « Tiberiuorasanu's Blog

  3. psi zice:

    😀 place lui psi! „incertitudine” este teribilă de tot! ce idei poţi să ai, vero!

    Apreciază

  4. Pînă la urmă, tot va apăsa un dement butonul.
    Să sperăm că pînă atunci, se vor întîlni din ce în ce mai mulţi tineri frumoşi care se iubesc. Telepaţi, sau nu. Zi frumoasă!

    Apreciază

  5. DA, putini romantici mai exista. Important e… ca n-au disparut de tot.

    Apreciază

  6. Diana Alzner zice:

    „Incertitudine” , „Nimic” si „Linia vietii” sunt absolut sclipitoare. Dar toate imi plac.
    Cred ca s-a inventat o noua specie literara. 🙂

    Apreciază

    • Vero zice:

      Mulţumesc, Diana 🙂
      Inventatorul noii specii e Michael Hăulică. În fine, nu ştiu sigur dacă a inventat-o sau a preluat-o din străinezia, dar începuse să adune microtexte, de-ale ale lui şi de-ale altora, într-un blog-revistă. Punea unul de zi. Dar, din păcate, a renunţat la obiceiul ăsta.

      Apreciază

  7. corabogdan zice:

    Pe mine m-ati dat gata din prima, si sincer il vreau pe motan… se poate? 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

