Întrebare întrebătoare

În limba română există sau nu cuvântul sit, ca echivalent pentru englezescul site (website)?

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, Help me! Please! și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Întrebare întrebătoare

  1. Diana Alzner zice:

    În dexul meu nu apare, dar nu ştiu dacă există sau nu în ultima ediţie, unde au fost acceptate câteva englezisme.
    Teoretic ar trebui să-l regăsim în română fie cu grafia din limba de origine şi pronunţat ca acolo, fie scris aşa cum se pronunţă „sait”.
    „Sit” mi-a trecut pe la urechi, dar numai în varianta „sit arheologic”…
    Ai căutat în Dexonline?

    Apreciază

    • Vero zice:

      Am căutat în dexonline şi n-am găsit nimic mulţumitor, din punctul meu de vedere…
      Pe de altă parte, ţinând cont că englezii spun archaeological site, iar noi spunem sit arheologic, mie mi se pare logc (sic) să echivalăm sit cu site şi în cazul Internetului 🙂

      Apreciază

  2. Jen zice:

    doom 2 zice ‘site (spatiu pe internet), anglicism, pronuntat sait, articulat site-ul’ etc. eu il cred pe doom 2, mai ales cand imi confirma parerea anterioara 😀

    Apreciază

  3. Pingback: Frust « Ioan Usca

  4. balinferi zice:

    eu cred că poţi folosi liniştită sit, din moment ce termenul a fost acceptat pentru desemnarea unei locaţii arheologice nu văd de ce nu ar putea indica şi o locaţie de alt tip. Cititorii cu siguranţă îşi vor da seama la ce te referi.

    Apreciază

  5. Pingback: 3 ani! « Nataşa

  6. Pingback: Zi aparte « Ioan Usca

  7. Iulia Elize zice:

    da, merge, mai degraba din francezul „sit” – varianta pentru englezul site – zic eu ca e mai natural sa il folosesti decat cel secund, din naturala apropiere dintre romana si limba franceza,

    mult spor la tradus!

    Apreciază

Lasă un răspuns

