Întrebare întrebătoare…

De ce nu trec toate editurile numele redactorului pe carte?

Mi-ar plăcea să ştiu cine-mi redactează traducerile – măcar aşa, după nume, chiar dacă nu-l cunosc pe omul ăla, sau nici măcar n-am auzit vreodată de el. Poate o să mai aud, când o să-mi mai redacteze o altă traducere, sau când o să cumpăr vreo carte…

Căci, după părerea mea, dacă vrei să citeşti o traducere bună, nu trebuie s-o alegi doar după numele traducătorului, ci şi după numele redactorului. Pentru că, de ce să nu recunoaştem, acesta din urmă e cel care lasă… amprenta finală. De exemplu, dacă eu scriu undeva „superb” şi el e de părere că „splendid” sau „minunat” se potriveşte mai bine în fraza respectivă, face modificarea şi cu asta basta. Eu, care n-am nici timp nici răbdare să recitesc integral versiunea tipărită, nici măcar nu ştiu c-a făcut-o… 😦

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, lumea cărţilor, nemulţumiri, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Întrebare întrebătoare…

  1. Oana zice:

    La multi ani, Vero! Si ca sa-ti raspund, cred ca putine edituri mai redacteaza dupa traducator, majoritatea au impresia ca traducatorul este perfect.

    Apreciază

    • Vero zice:

      La multi ani!
      Revenind la subiect, se pare ca mai exista si exceptii, tocmai am constatat ca unii redacteaza chiar mai mult decat e necesar, cel putin dupa parerea mea! 😈 Nu vreau sa spun ca rezultatul final ar lasa de dorit, dar, daca redactorul tine sa-si puna amprenta intr-o atat de mare masura, macar sa apara pe carte si numele lui, asa ar fi corect, nu? 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

