Între două traduceri

Living The 80/20 Way: Work Less, Worry Less, Succeed More, Enjoy MoreAxis

Am terminat de tradus Living the 80/20 Way – o carte interesantă, în felul ei; numai că nu se încadrează în genul de lecturi pe care le prefer. Aşa că a fost plictisitor – sau, mai degrabă, a degenerat prea mult în muncă, deh… 😦

Sper să-mi scot pârleala cu următoarea traducere: Axis, de Robert Charles Wilson, al doilea roman din seria începută cu Turbion.

Dar în ele cele două traduceri în permit o pauză. Vineri am tăiat frunză la câini. Iar sâmbătă am plecat la ţară, la socri, cu tot cu motanul din dotare, aşa cum facem de obicei.

Pe drum am admirat pădurea de pe dealuri – risipa de culori a toamnei. Mi-am propus să fac fotografii, dar, până la urmă, n-am ieşit din casă.  Am vrut să citesc, însă m-am oprit după câteva pagini. Mi-am adus aminte că trebuie să-mi transform harababura de pe laptop într-o oarecare ordine. Pe urmă am decretat că mi-ar prii un joc de cărţi – un spider pe care să-l foiesc până îl scot la capăt… Şi, după ce mi-a ieşit primul joc, am mai făcut încă unul…

Am să pun totuşi aici nişte poze din anii trecuţi, deşi nu sunt din octombrie, ci din noiembrie…

casin

IMG_0176 IMG_0670

Astăzi, după ce ne-am întors acasă, am scanat oarece fotografii vechi. De exemplu,  o poză „la minut” (oare aşa se numea, sau am visat eu?) făcută în copilărie, la Romarta Copiilor, şi o alta, imortalizarea unei clipe în care mă odihneam cocoţată pe un gard, alături de… un prieten cu rădăcini 🙂

scan0011 scan0063

Iar mâine fac o plimbărică la Bucureşti, dau o raită pe la rude şi pe la edituri…

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Între două traduceri

  1. Flo zice:

    AXIS AXIS AXIS!!!!!!!
    Abia astept.

    Apreciază

  2. o_idee zice:

    Si eu 🙂

    Apreciază

  3. Vero zice:

    Inteleg ca sunteti nerabdatori, dar Axis se amana (putin); se pare ca sunt mai urgente trei povestiri (portia mea) din The Year’s Best Science Fiction: Twenty-Fourth Annual Collection.

    Apreciază

  4. voicunike zice:

    Hai tushica mai repede cu Axis-ul ala ca mor de inima si de nerabdare! Nu mai minca ,nu mai dormi ! 😀 Daca vrei iti indeplinim trei dorinte ca pestisoru’ de aur da’ numai tradu-ne Axis!

    Apreciază

  5. bebe zice:

    Da’ e gata pina simbata? D)

    Apreciază

  6. o_idee zice:

    Ura! Apare inca o antologie Gardner Dozois 😀

    Apreciază

    • Vero zice:

      Nu, nu ştiam, mi-ai dat o veste bună, mulţumesc! 🙂
      Am trecut acum două zile pe la editură, dar nu mi mi s-a spus decât că Aurul Albastru o să apară luna asta. Despre site nici n-am mai întrebat. Aştept de atâta vreme să se redeschidă încât aproape că-mi pierdusem orice speranţă 😆

      Apreciază

      • Shauki zice:

        Si eu imi pierdusem speranta! 🙂
        Iar cu faptul ca nu stiau de carte ceva concret, e adevarat. Editurile din Romania se confrunta deseori cu mari probleme din partea tipografiilor – nu-si respecta termenele. Ei au un deadline, insa cei de la tipo trimit cartile cand au chef… asa ca de asta niciodata cei de la edituri nu stiu cand sosesc cartile de la tipografie. Doar suntem in Romania, nu? Deadline-urile sunt numai pt traducatori. In rest…

        Apreciază

      • Shauki zice:

        Stai putin, acum m-am uitat mai bine, cartea e la in curs de aparitie! :)) Misto. Sectiunea aia e ascunsa prin site. :-j

        Apreciază

        • Vero zice:

          Ei, ca organizare/structurare, site-ul nu e cel mai misto de pe mapamond (da bine ca e si asa :D). Ala vechi imi placea mai mult.
          Si la RAO si la NEMIRA imi placea mai mult cand puteam sa caut cartile dupa numele traducatorului – in primul rand fiindca descopeream imediat cand o noua traducere de-a mea ajungea sa fie in curs de aparitie si, in al doilea rand, fiindca era la fel de simplu sa aflu ce-au mai tradus oamenii pe care ii apreciez din acest punct de vedere. Ca decat sa citesc o traducere proasta, mai bine ma lipsesc…

          Apreciază

  7. aSPOIU zice:

    Cred ca este o greseala pentru Nemira sa scoata „Axis” imediat dupa „Turbion”. O sa dezamageasca…
    Era loc pentru „Darwinia”, „Bios” sau „Blindlake’, ca sa nu mai zic de „The Chronoliths” care e cam in aceeasi nota cu „Spin”…

    Apreciază

    • Vero zice:

      Am auzit şi eu că următoarele două romane din serie nu se ridică la înălţimea primului (Turbion). Dar nu sunt nicidecum în măsură să influenţez hotărârile editurii…
      În plus, am impresia (poate greşită, din lipsă de informaţii suficiente) că o mare parte a cititorilor români de SF au, după părerea mea, gusturi oarecum bizare… 🙂

      Apreciază

  8. Aspoiu zice:

    Pai nu stiu ce sa zic, al treilea roman inca nu a fost scris 😀
    Axis e … ciudat.

    Apreciază

    • Vero zice:

      Cică al treilea roman se numeşte Vortex. Cel puţin aşa mi s-a spus când am propus „vortex” ca traducere pentru „spin”. Iar din ce-am gasit adineauri pe net (ca până acum n-am mai cotrobăit în căutarea lui), reiese că există cel puţin ca roman în lucru.
      E posibil să mi se fi spus că Spin continuă cu ceva mai puţin reuşit – şi eu să fi extins asta şi asupra volumului 3, după ce am aflat de existenţa lui :mrgreen:

      Apreciază

  9. Aspoiu zice:

    E in lucru, dar nu o sa apara mai iute de toamna 2010…
    Omu’ a luat pauza la trilogie tocmai ca nu prea a fost multumit de cum a iesit Axis (dar contrcatul e contract si termenul termen…)

    Apreciază

Lasă un răspuns

