No news is good news…

În blogul ăsta am plasat legături (link-uri, deh, că poate legături o fi sunând… trivial în urechile mai snoabe :twisted:) la o serie de bloguri cu recenzii de carte. Şi urmăresc blogurile respective – aşa, ca să văd ce mai citeşte lumea. Că eu recenzii nu citesc – de ce mi-aş pierde puţinul timp liber cu ele în loc să citesc cărţi? :mrgreen:  Plus că nu vreau să citesc părerile altora, vreau să mi le formez pe ale mele; şi nu vreau nici s-ajung să mă oftic fiindcă n-am de unde cumpăra cartea respectivă, sau fiindcă n-am bani s-o cumpăr, sau timp s-o citesc…

Bine, există şi o excepţie – citesc, cum s-ar zice, în diagonală, recenziile despre cărţile traduse de mine, ca să văd dacă nu cumva găsesc ceva despre calitatea traducerii. Da de obicei nu găsesc – şi mă declar mulţumită. La urma urmelor, no news is good news, isn’t it? 😀

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, despre lume şi viaţă :P, lumea cărţilor, Traduceri, traducatori, etc și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la No news is good news…

  1. Vlad Puescu zice:

    Hai ca acum te alinti 😛
    Dintre traducatori primesti printre cele mai multe laude. Dar in general stii prea bine ca traducerea perfecta e cea care nu se simte absolut deloc, cand ai senzatia ca textul a fost scris din prima in acea limba. Cand incepe sa scartaie, traducerea incepe sa se vada. Ca-n teoria ustensilitatii a lui Heidegger – lucrurile isi arata esenta de ustensile atunci cand nu mai functioneaza, cand se strica. Via negativa, deci.

    Apreciază

    • Vero zice:

      Da, ştiu cum trebuie să fie traducerea perfectă – probabil că, de ştiut, ştie toată lumea – dar de la a şti până la a face e uneori „o cale atât de lungă”… 😛
      Şi da, poate că mă şi alint (e una dintre specialităţile casei :D), dar am nevoie şi de feedback – cred că orice spun alţii despre traducerile mele îmi poate fi de folos 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

