Concluzie

Ce concluzie am tras eu despre managementul resurselor umane (o denumire savantă şi dezumanizantă în acelaşi timp, după părerea mea) traducând această carte (încă n-am terminat traducerea, da’ orişicât… 🙂 )?
Care va să zică, această ramură a managementului ne învaţă cum să stoarcem de la oameni tot ce sunt ei în stare să dea, luându-i cu duhul blândeţii şi oferindu-le momelile şi recompensele favorite!!! 😀

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în despre lume şi viaţă :P și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Concluzie

  1. raluca zice:

    Cind am citit undeva ca oamenii au devenit obiecte am zis ca exagereaza. In general, se poarta acum o psihologie utilitara, care vrea sa manipuleze oamenii, care ii exploateaza ca pe vaci sa dea mai mult lapte si care chiar da sfaturi in privinta asta. Intr-adevar, s-au inmultit cartile care trateaza stiintific despre resursele umane, care reprezinta chiar mai putin decit sclavii.

    Apreciază

  2. aspoiu zice:

    Hmmm, cartea aia e incompleta, ca de altfel toate cartile despre acest subiect. Lipseste un capitol important dar de capatai pentru respectiva meserie: capitolul in care te invata cum, dupa ce ai stors omul de tot, sa-i dai sutul in cur (scuzati expresia).

    Apreciază

  3. Vero zice:

    @raluca: Mda, se pare ca asta este our brave new world. N-a inventat exploatarea „resurselor umane”, dar a ridicat-o la rang de stiinta si i-a pus atat de multe masti incat trebuie sa-ti iei doctoratul ca sa stii cum s-o alegi pe cea mai potrivita! 😀
    @aspoiu: Presupun ca acel capitol llipsa nu se pune la dispozitia marelui public; probabil se transmite prin viu grai, de la batranul guru care isi da ultima suflare catre invatacelul cu urechile ciulite… 😛

    Apreciază

  4. to-morrow zice:

    Pai nu e mai bine sa te ia cu duhul blandetii si cu recompense, decat cu biciul – ca sa muncesti???
    Oricum trebuie sa muncesti, sa iti castigi traiul, asta cu exceptia cazului in care primesti brusc o veste ca o ruda bogata si necunoscuta te-a desemnat mostenitor 🙂

    Ca o fi viclenia angajatorului/superiorului la mijloc, pentru a scoate tu (angajatul) rezultate bune, asta e altceva; dar prefer politete si un zambet (chiar daca sunt job-related) in loc de incruntatura sau vorbe intepate.

    Apreciază

  5. Vero zice:

    Bineinteles ca vorba buna e de preferat. Ma mananca limba (degetele, in cazul asta) sa zic ca-i mai bine sa fii un sclav recompensat decat unul biciuit 🙂
    Dar nu vreau sa mai lungesc discutia. Fiindca eu una am spus tot ce am simtit acum nevoia sa spun si fiindca recunosc ca mi-e pur si simplu lene sa aprofundez lucrurile 😀

    Apreciază

  6. bebe zice:

    Pacat ca a murit Pavlov!?!?

    Apreciază

Lasă un răspuns

