Biblioteca de voiaj

Am văzut că leapşa cu biblioteca m-a ocolit ce m-a ocolit, până când m-a nimerit – graţie lui Cătălin Sandu. Dar deocamdată sunt în concediu, mă murez – stau zilnic câte douăzeci de minute în apă sărată. Aşa că nu-mi pot fotografia biblioteca până saptămâna viitoare – vreţi, nu vreţi, trebuie să mă păsuiţi până atunci 🙂

Dar o să vă arăt în ce constă biblioteca mea de voiaj.

Cartea groasă de dedesubt e cea pe care o traduc, iar jerpelitura de deasupra e un dicţionar de americanisme, pe care îl port după mine; încape bine în geanta laptop-ului, alături de dicţionarul de argou al limbii engleze, dar le folosesc rar (prefer dictionarele de pe Internet) – mă ajută mai ales să găsesc câte un cuvânt românesc care nu vrea să-mi vină altfel în minte. Cărticica subţire de sub jerpelitură e Un miliard de şanse, de Cory Doctorow. Am luat-o cu mine cu gândul că, fiind subţire, e bună de citit cât aştept pe la uşile diverselor cabinete de tratament, numai că în faţa uşilor respective stau o mulţime de bătrânei guralivi, care te ajută cu dragă inimă să-ţi omori timpul – ca să nu mai spun că am şi obiceiul de a chiuli de la tratamente – de fapt, soţul meu e cel care se străduieşte să scape de durerile de şale, eu sunt pe post de însoţitor. Aşa că din „miliardul de şanse” n-am citit decât vreo 50 de pagini, deocamdată fără prea mare entuziasm. Cât despre cărţoiul lui Vernor Vinge, l-am luat ca să am ce face, dacă, Doamne fereşte, mi se strică laptop-ul (sunt de părere că „planul B” nu trebuie să lipsească niciodată) şi se dovedeşte foarte util ca suport de veioză 🙂

Stă la loc de cinste, alături de cana cu ness şi de sticluţa cu apă – nu mai ţin apa în pahar, fiindcă acum câteva zile mi-a degustat-o motanul din dotare. Pe Grişka al nostru nu-l interesează cărţile. Preferă să admire peisajul, sau baia – din înălţimea uşii.

  

Îl mai tentează şi televizorul (la care mă zgâiesc eu mai mult decât acasă, unde îl ignor aproape cu desăvârşire), dar numai ca… loc de vremelnică odihnă 😛

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în de-ale mele, lumea cărţilor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Biblioteca de voiaj

  1. aspoiu zice:

    OMG! Nu mi-am dat seama pina acum cat de „gras” poate sa fie Vinge!

    Apreciază

  2. Pingback: Harababură cu cărţi | VERONICISME

  3. Pingback: Cartea de pe noptieră | ropot de secunde...

Lasă un răspuns

