Sitting Bull

Până la urmă, am dat, în acest roman (Still life with crows) drăgălaş (unul dintre „deliciile” pe care mi le-a oferit până acum a fost descrierea unui cadavru fiert) şi peste Sitting Bull. Şi mă întreb daca ar trebui să-i traduc sau nu numele. Are cineva idee dacă a mai fost vreodată tradus în româneşte?

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor şi mai rentabil să traduc ce-au scris alţii.
Acest articol a fost publicat în Help me! Please!. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Sitting Bull

  1. aspoiu zice:

    Eu zic sa-l lasi asa cum e. Daca vrei sa-l „tragi” in romaneste singurele variante sint cu „Taurul”, si mai departe „sezand” sau „care sade” … Yuck! Si apoi lumea a mai auzit de el in engleza…

    Apreciază

  2. impricinatul de corn zice:

    singura menţiune publică românească de care ştiu eu s-a făcut în filmul „Micul om mare”. E de văzut dacă atunci i-au tradus numele. poate că, în ce te priveşte, s-ar putea rezolva printr-o notiţă explicativă la prima apariţie a numelui în text? şi mie mi se pare mai bine să-i laşi numele în engleză.

    Apreciază

  3. Vero zice:

    Va multumesc pentru sfaturi. Si eu ma gandesc sa-l las in engleza, exact asa, cu o nota la prima aparitie 🙂 Cu exceptia cazului in care nu descopar cumva (pana la data predarii traducerii) ca are vreun nume „consacrat” in lb. romana.

    Apreciază

  4. voicunike zice:

    Cum merge traducerea la Niven?

    Apreciază

  5. Vero zice:

    Abia am inceput-o, alaltaieri.

    Apreciază

  6. Liviu Radu zice:

    Desi in romanele cu indieni se traduce numele personajului – apropo de Dansand cu lupii, care e, de fapt, Cel care danseaza cu lupii – Sitting Bull e atat de cunoscut ca personaj, incat merita lasat asa, eventual o nota de subsol. Si, intrucat abia acum am aflat: LA MULTI ANI SI MULTE BUCURII!

    Apreciază

  7. Vero zice:

    Multumesc – pentru sfat si pentru urari 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.