Gaudeamus

Pâna la urmă, am ajuns la targul de carte. Nu a fost propriu-zis o vizită, mai degrabă o incursiune 😀 Nu vreau să spun că am pătruns pe teritoriul unui inamic, ci doar că totul a durat mult prea puţin.  🙂

Îmi propusesem să ajung la ora 13,  la lansarea „Testamentului de ciocolată” al lui Marian Coman, la editura Tritonic. Dar cred că era trecut de unu când am intrat în pavilionul  expoziţiei, unde am dat imediat nas în nas cu doi foşti colegi de serviciu, soţ şi soţie, pe care nu-i mai văzusem de câţiva ani. Am zăbovit cîteva minute în compania lor, apoi am ajuns, bineînţeles, mai intâi la cele două standuri ale Tritonicului unde nu se ţinea lansarea. După care am auzit un zgomot pe care am reuşit în cele din urmă să-l identific ca fiind sunetul propriului mobil, afundat în unul dintre buzunarele mele. Am descoperit că mă căuta (pentru a cincea oară, după cum aveam s-o aflu) nepoata cu care îmi dădusem întâlnire (orice tuşă care se respectă trebuie să fie însoţită de o nepoată, nu-i aşa?) şi pe care m-am dus s-o iau de la intrare. Şi am reuşit să nimerim împreună la cel de-al treilea stand al Tritonicului, unde lansarea era deja în plină desfăşurare.

Am schimbat câteva vorbe,  în ordine cronologică, cu Horia Nicola Ursu, cu Roxana Brânceanu, cu Andrei Gaceff, cu Marian Coman, cu Michael Hăulică – şi am făcut cunoştinţă cu Robert Coller. Pe ceilalţi îi cunoşteam – din fotografii 😀

Mi-am îmbogăţit biblioteca cu un „Testament de ciocolată” purtând autograful autorului, am dat o raită grăbită pe circumferinţa parterului pavilionului, am pierdut timpul stând la coadă la cafenea şi am băut o cafea aşezate pe o bordură, fiindcă mesele erau insuficiente…

A urmat raita pe inele de la nivelele superioare, nu atât cu ochii după cărţi, cât după standul editurii DAOPSI, unde urma să aibă loc lansarea cărţii lui Vlad T. Popescu, „Irealitaţi Virtuale”.  Lansare care trebuia să înceapă la ora 15, dar a fost decalată cu o oră, graţie bunei organizări specific româneşti. Şi s-a desfăsurat într-un spaţiu special amenajat – microfon şi boxe plasate de managerii înţelepţi ai Romexpo pe una dintre pasarelele de trecere de pe un inel pe altul. Pasarelă stăbătută de diverşi vizitatori evident agasaţi de neaşteptatul obstacol întâlnit în cale – câţiva alegându-se şi cu admonestări rostite, ce-i drept, cu destul de mult calm, de către participanţii la lansare, care le tot atrăgeau atenţia asupra existenţei altor căi de acces.

Şi, după obţinerea celei de a doua cărţi cu autograf, am părăsit târgul, trecând la următoarea parte a programului zilei – vizitele la rude şi la prieteni.

That’s all folks! Plus promisiunea – către mine însămi – că, pentru următorul târg de carte, o să-mi rezerv mai mult timp! Plus faptul că nu-mi fac iluzii – n-ar fi prima oară când îmi promit ceva şi nu mă ţin de cuvânt! 😀

Despre Vero

Îmi place să scriu, dar e mai uşor (şi mai rentabil) să traduc ce-au scris alţii! :))
Acest articol a fost publicat în lumea cărţilor. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Gaudeamus

  1. mircea zice:

    Mi-aş fi dorit să fiu şi eu prin Târg. Dar dacă e să aleg între un festin al cărţilor şi bunul mers (pe final!!!!) al construirii casei în care-o să trăiesc şi-o să lucrez – sper – tot restul vieţii, aleg ultima variantă. Logic. 😀

    Da’ vine el Bookfestu’. Şi pe-atunci sper să fi terminat cu toată brambureala asta şantieristică.

    Apreciază

  2. Vero zice:

    Atunci să ne vedem sănătoşi la Bookfest! 😀

    Apreciază

  3. Pingback: Şi tot despre Gaudeamus au mai scris… « Colierul de perle al bunicii

Lasă un răspuns

